English

قاسمعلی خدابنده:

کمبود ٢٣ هزار معلم با افزایش جمعیت دانش‌آموزان خراسان رضوی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد: برای جبران کمبود دبیر و معلم، برای بازنشسته‌ها ١۴ ساعت و برای شاغلین بین ١۴ تا ٢۴ اضافه کار در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم این مشکل را رفع کنیم.

کمبود ٢٣ هزار معلم با افزایش جمعیت دانش‌آموزان خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست تخصصی مدیران مدارس متوسطه اول و دوم اظهار کرد: اگرچه شیوع کرونا باعث مشکلات، گرفتاری و خسارت‌هایی شد، اما در برخی از حوزه‌های آموزشی باعث ارتقای کیفی خدمات آموزشی و فراهم شدن زیرساخت‌ها برای استفاده از تکنولوژی هم شد.

قاسمعلی خدابنده  همچنین افزود: در سال تحصیلی جاری اگرچه شرایط سختی را پشت سرگذاشتیم اما تولید محتوای الکترونیکی قابل قبول و با کیفیتی تجربه کردیم، تا قبل از شیوع ویروس کرونا ٢ هزار و ٧٠ مدرسه خراسان رضوی به اینترنت دسترسی نداشتند، اما امروز می‌توانیم ادعا کنیم که تمامی مدارس استان به اینترنت دسترسی دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: ثبت و سفارش کتب درسی دانش‌آموزان خراسان رضوی یکی ‌دیگر از اقدامات پروژه مهر است و خراسان رضوی در این حوزه پایین‌ترین استان در کشور است، بنابر این انتظار داریم مدیران مدارس در این زمینه پیگیری کنند تا جایگاه سی و یک خراسان رضوی ارتقاء یابد.

خدابنده، ساماندهی نیروی انسانی در پروژه مهر را یک دغدغه مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمبود ١٩ هزار معلم استان را به طرق مختلف جبران کردیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تکرار قصه کمبود معلم در سال تحصیلی جدید اشاره و تاکید کرد: با توجه به نیروهای خروجی و ورودی به آموزش‌وپرورش خراسان و افزایش حدود ۴ درصدی جمعیت دانش‌آموزی با کمبود ٢٣ هزار نفری نیرو مواجه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه چاره نداریم که کمبود نیروها را به طرق مختلف تأمین کنیم، اظهار کرد: یکی از این شیوه‌ها بحث حق‌التدریس نیروهای شاغل  و بازنشسته است که برای بازنشسته‌ها ١۴ ساعت و برای شاغلین بین ١۴ تا ٢۴ اضافه کار در نظر گرفته‌ایم تا بتوانیم کمبود دبیر و معلم را جبران کنیم.

خدابنده یکی‌دیگر از روش‌های تأمین نیرو را استفاده از نیروهای حق التدریس آزاد عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته ٣ هزار و ۵١٠ نفر از نیروی حق‌التدریس استان به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند تا به عنوان نیروی رسمی وارد آموزش‌وپرورش شوند، امسال نیروی حق التدریس آزاد نداریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: موضوع دیگر برای جبران کمبود معلم اجرایی شدن ۶ ساعت عوامل اجرایی مدرسه است که اگر این مورد رعایت شود قطعا کمکی خوبی به تأمین نیرو خواهد بود.

وی به موضوع خرید خدمات آموزشی برای جبران کمبود معلم نیز اشاره کرد و تصریح کرد: در ٣٢ شهرستان و منطقه آموزش و پرورش در سطح استان مقدمات خرید خدمات آموزشی برای حدود ۵ هزار و ۴٠٠ نفر از همکاران فراهم شده است.

خدابنده در خاتمه با اشاره به تغییر صدور ابلاغ همکاران و ساماندهی آنان از طریق مدارس و ثبت در سامانه خاطرنشان کرد: سال گذشته آموزش و پرورش در ١٢ شهرستان خراسان رضوی متولی برگزاری کنکور سراسری بود، اما امسال برگزاری کنکور در ٢٠ شهرستان استان به آموزش و پرورش سپرده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه