English

قاسمعلی خدابنده:

امتحانات پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی، حضوری برگزار می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی اعلام کرد: امسال در خراسان رضوی، ۴۵۸ حوزه اجرا جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۱۵ حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است که ۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۸۵ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم شرکت خواهند کرد.

امتحانات پایه نهم و دوازدهم به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی، حضوری برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به دلیل اهمیت فرآیند هدایت تحصیلی در پایه نهم و تاثیر معدل دانش‌آموزان پایه دوازدهم برای شرکت در کنکور، امتحانات این دو پایه به‌صورت حضوری  برگزار خواهد شد.

قاسمعلی خدابنده در ادامه بیان کرد: در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان خراسان رضوی در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی تربیتی فراهم باشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مطابق آیین‌نامه‌های مربوط، با مجوز ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی حضوری انجام خواهد شد و همچنین اگر امکان حضور فیزیکی دانش‌آموزان فراهم نباشد، ارزشیابی دانش‌آموزان مدارس روزانه دوره‌های اول و دوم متوسطه به صورت غیرحضوری و با مسئولیت معلم و نظارت مدیر مدرسه انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم متوسطه اول در بازه زمانی اول خرداد ماه الی ۲۵ خرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد و امسال در استان  ۴۵۸ حوزه اجرا جهت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم و ۱۵ حوزه تصحیح در نظر گرفته شده است. ۵۳ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در امتحانات نهایی پایه دوازدهم  و ۸۵ هزار و ۲۴۵ دانش‌آموز در امتحانات هماهنگ استانی پایه نهم شرکت خواهند کرد.

خدابنده در خصوص اهمیت برگزاری پایه‌ نهم و دوازدهم، بیان کرد: به دلیل آنکه فرآیند هدایت تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول پایه نهم انجام می‌گیرد و نیز در پایه دوازدهم به دلیل برگزاری آزمون سراسری ورودی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و تاثیر معدل دانش‌آموز، برگزاری امتحانات نهایی حضوری این دو پایه  به‌صورت حضوری خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: براساس تصمیم ستاد امتحانات استان مقرر شد  که تعداد دو درس از دروس پایه نهم به شیوه هماهنگ استانی و بقیه دروس به صورت منطقه‌ای طراحی شوند و مابقی پایه‌ها به صورت داخلی و براساس تصمیم شورای مدرسه  انجام شود.

وی تاکید کرد: ارزشیابی دانش‌آموزان دوره ابتدایی در قالب ارزشیابی کیفی توصیفی و به صورت غیرحضوری انجام خواهد شد و نتایج باید حداکثر تا دهم خرداد ماه اعلام شود. با توجه به پایان سال تحصیلی در ۳۱ اردیبهشت، معلمان و مدیران مدارس فرصت دارند تا ۱۰ خرداد در دوره ابتدایی، نتایج نهایی را ثبت کنند.

قاسم‌علی خدابنده

 خدابنده افزود: با استناد به بند ۱۰ مصوبه ۹۷۷ آموزش و ارزشیابی دروس کارگاهی شایستگی های فنی و همچنین دروس عملی هفت رشته هنری خاص  شامل رشته‌های نمایش، نقاشی، سینما، موسیقی ساز ایرانی، موسیقی ساز جهانی، نقشه کشی معماری و گرافیک در شاخه فنی و حرفه‌ای، استانداردهای مهارتی شاخه کاردانش (داخل و خارج از هنرستان) و دروس کارآموزی/ کارورزی به صورت تراکمی و حضوری با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی انجام می‌شود.

وی همچنین گفت: امتحانات مدارس بزرگسالان، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلبان آزاد پایه نهم نیز به همان شیوه دانش‌آموزان روزانه برگزار خواهد شد و همچنین در خصوص دروس داخلی یا غیرنهایی پایه دوازدهم متوسطه نظری بر اساس نظر ستاد امتحانات استان به تشخیص شورای مدرسه حضوری یا غیرحضوری و توسط معلم با نظارت مدیر مدرسه انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به تغییر شرایط مناطق و بر اساس نظر مراجع ذی‌صلاح، تکمیل فرایند آموزش و ارزشیابی حضوری متناسب  با آن پس از تصویب در شورای مدرسه و با هماهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه تا ۱۵ مرداد ماه ۱۴۰۰ بلامانع است.

خدابنده در خاتمه تاکید کرد: در تمام امتحانات حضوری پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت  و داشتن ماسک اجباری است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی