English

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت: اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم از سه شنبه اول آبان ماه سال جاری در یکهزار و 332 پایگاه ثابت و72 پایگاه سیار استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «غلامحسین رنجبر در آیین نمادین آغاز این طرح در مهدکودک مدادرنگی بندرعباس تصریح کرد: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع درمان نشود فرد را از یک چشم بسیار کم بینا یا نابینا می کند ولی با تشخیص به موقع به راحتی قابل درمان است.

وی افزود : سن طلایی درمان تنبلی چشم در سه یا پنج سالگی است و اگر به موقع درمان نشود فرد را دچار کم بینایی و یا نابینایی می کند.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان بیان داشت: سال گذشته 71 هزار و690 کودک در هرمزگان تحت پوشش طرح غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند و امسال پیش بینی می شود 128 هزار کودک تحت پوشش طرح قرار گیرند .

رنجبر اظهار کرد: سال گذشته دو هزار و 276 کودک دارای اختلال بینایی از جمله تنبلی چشم، عیوب انکساری، انحراف چشم و سایر بیماری های چشمی شناسائی شدند.

وی اضافه کرد: به618 کودک، کمک هزینه معاینات تخصصی وبینایی سنجی، به 308 کودک نیازمند، کمک هزینه خریدعینک وبه 7 کودک کمک هزینه عمل جراحی پرداخت شد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان اضافه کرد: معاینه چشم در مرحله اول توسط مربیان، معلمان و بهورزان آموزش دیده انجام می شود و در مرحله بعد موارد مشکوک به بینایی سنجی معرفی شده و در صورت نیاز به معاینه تخصصی به چشم پزشک ارجاع داده می شود.

رنجبر ادامه داد: با هدف نهادینه شدن برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و افزایش میزان دسترسی جمعیت تحت پوشش به خدمات غربالگری در طول سال، اداره کل بهزیستی اقدام به استقرار21 پایگاه دائمی و غیر دائم سنجش بینائی در استان کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی