English

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای خبر داد؛

افزایش مراکز جوارکارگاهی در دولت سیزدهم/ انصراف ۴۰ درصد از واجدین شرایط انتخاب رشته در کنکور

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای با بیان این‌که احیای دوباره قانون تهاتر مالیاتی در دستور کار قرار دارد، گفت: امیدواریم شاهد احیا و بهره‌مندی مجدد صنایع و واحدهای تولیدی از این قانون برای مهارت آموزی و توسعه آموزش نیروی انسانی باشیم.

 افزایش مراکز جوارکارگاهی در دولت سیزدهم/ انصراف ۴۰ درصد از واجدین شرایط انتخاب رشته در کنکور

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، غلامحسین حسینی نیا رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران و مراکز جوارکارگاهی این مجموعه در تبریز،با بیان این‌که احیای دوباره قانون تهاتر مالیاتی در دستور کار قرار دارد اظهار کرد: امیدواریم شاهد احیا و بهره‌مندی مجدد صنایع و واحدهای تولیدی از این قانون برای مهارت آموزی و توسعه آموزش نیروی انسانی باشیم.

وی افزود: این قانون بازوی مشوقی برای کارفرمایان جهت سرمایه گذاری در آموزش و مهارت افزایی کارکنان است که این سرمایه گذاری با طی چرخه‌ای تبدیل به ارزش افزوده و افزایش اشتغال پایدار در کشور خواهد شد.

وی از افزایش مراکز جوارکارگاهی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در حال حاضر مراکز جوار کارگاهی در کارخانه‌های کشور از ۵۰۰  مرکز به ۲ هزار و ۵۰۰ واحد رسیده که حکایت از اهمیت و جایگاه مهارت آموزی در بدنه دولت دارد.

حسینی نیا، مرکز جوارکارگاهی و سازمان آموزش تراکتورسازی را یکی از موفق ترین واحدهای کشور نه تنها در تولید و تامین نیاز داخلی و خارجی به ادوات کشاورزی، بلکه در زمینه مهارت آموزی برشمرد و تاکید کرد: این مرکز مجهز، تنها مرکز آموزشی کشور در مباحث تراکتور و ماشین آلات سنگین است و اقدامات آن در جهت ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید به عنوان الگویی موفق به تمامی صنایع کشور معرفی شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به انصراف ۴۰ درصد از واجدان شرایط انتخاب رشته در کنکور امسال براساس آمار وزارت علوم، خاطرنشان کرد: این امر می‌تواند با هدایت این تعداد از جوانان به سمت مهارت آموزی به خبر خوشی تبدیل شود و این تصور غلط را که دانشگاه تنها راه رسیدن به خوشبختی است از اذهان پاک کند.

به گفته وی لایحه قرارگاه مهارت آموزی سربازان به دولت فرستاده شده و با تبدیل شدن این لایحه به قانون، سیاست‌های حمایتی برای مهارت آموزی جوانان قبل از سربازی ارائه خواهد شد که پیش بینی می‌شود با این لایحه شاهد رونق مهارت گرایی به جای مدرک گرایی در بین خانواده‌ها و جوانان باشیم.

مدیرعامل گروه صنعتی تراکتورسازی ایران نیز در این بازدید با اعلام آمادگی برای توسعه همکاری‌های کنونی این مجموعه با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، گفت: وجود مرکز آموزش و جوارکارگاهی تراکتورسازی ایران به عنوان مجهزترین و بروزترین مرکز کشور دلیلی مستند بر این همکاری است.

مصطفی وحید زاده اظهار کرد: تراکتورسازی سرمایه ملی بوده و صرفا متعلق به تبریز و استان نیست پس باید تمامی کشور از ظرفیت ها و پتانسیل‌های این گروه در همه زمینه‌ها به خصوص مباحث مهارت آموزی و پرورش استعدادها بهره مند شوند که در حال حاضر آموزش رایگان مکانیک‌های سراسر کشور در این راستا انجام می شود.

در پایان این بازدید تفاهمنامه و قرارداد همکاری بین سازمان فنی و حرفه ای کشور و گروه صنعتی تراکتورسازی به منظور توسعه مهارت آموزی در کشور به امضای معاون وزیر و مدیرعامل این گروه رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه