English

خدمت رسانی موکب‌های اربعین در هندیجان به زائران ۶ استان کشور

موکب‌های اربعین درهندیجان به زائران ۶ استان که عازم کربلا هستند، خدمت‌رسانی می‌کنند.

خدمت رسانی موکب‌های اربعین در هندیجان به زائران ۶ استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، از ابتدای ماه صفر حدود ۵۵ موکب اربعین درون شهری در ورودی و خروجی شهر هندیجان توسط دوستداران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برپا شده و در راستای پذیرایی، اسکان و خدمات پزشکی و بهداشتی به زائران استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد و یزد خدمات رسانی می‌کنند.

موکب‌های اربعین در هندیجان برای پذیرایی و اسکان زائران حسینیه‌ها، مساجد و فضاهای اداری و برخی منازل را تجهیز کرده‌اند تا بتوانند به صورت شبانه روزی به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی کنند.

 موکب‌های اربعین در هندیجان که متولیان آن بیشتر جوانان هستند در کنار خدمت رسانی به زائران بروشورهای فرهنگی و آموزشی به منظور ارتقای ایمنی و سلامت زائران به خصوص محافظت در برابر گرمازدگی و کرونا توزیع می‌کنند.

رییس جمعیت هلال احمر هندیجان در بازدید از موکب‌های بین راهی و ورودی این شهرستان، سطح خدمت رسانی به زائران را در هندیجان به عنوان یکی از مبادی اصلی ورود زائران به خوزستان مطلوب بیان کرد.

وهاب شیرعلی با قدردانی از موکب داران این شهرستان که به صورت شبانه روزی در هوای گرم و شرجی منطقه مشغول خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران اربعین هستند، گفت: هلال احمر بر حسب وظیفه آماده است بخشی از نیازهای امدادی موکب‌های اربعین را تامین کند.

وی افزود: اکیپ‌های امداد نجات، داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر به همراه آمبولانس در مسیر جاده هندیجان تا حرم مطهر امامزاده میرنعمان خدمات رسانی به زائران را خواهند داشت.

رئیس جمعیت هلال احمر هندیجان بیان کرد: در فاصله اربعین تا پایان ماه صفر کمک‌های غیرنقدی به موکب‌ها هدایت خواهند شد.

رمضان درویشی از خدام امام حسین (ع) و زایران اربعین حسینی از اهالی روستای رگ سفید هندیجان نیز در این باره گفت: با همه توان و ظرفیت در خدمت زائران اربعین حسینی هستیم.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۴ با راه اندازی موکب بین راهی در ورودی جاده روستای رگ سفید با کمک دیگر اهالی روستا در حال خدمت رسانی به زائران هستیم افزود: خدماتی نظیر اسکان، پذیرایی و راهنمایی در موکب ارائه می‌شود.

درویشی بیان کرد: خدمت رسانی به زائران تا پایان بازگشت زائران به شهرهای خود ادامه خواهد داشت.

شهرهای هندیجان، بهبهان، ایذه و اندیمشک چهار مسیر ورودی زائران اربعین حسینی به خوزستان و عزیمت به مرزهای شلمچه و چذابه هستند.

بنا بر اعلام کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان حدود یک هزار و ۵۰۰موکب اربعین در مسیرهای تردد زائران اربعین حسینی در خوزستان در حال خدمت رسانی هستند.

همه امکانات موکب های اربعین در خوزستان از هدایا و کمک های مردمی است.

مرزهای بین المللی چذابه و شلمچه ۲ مرز رسمی برای تردد زایران اربعین حسینی و عتبات عالیات هستند.

 مرز چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ مرز مهم و رسمی کشور برای تردد زایران اربعین حسینی هستند.

بر اساس تقویم رسمی کشور ۲۶ شهریور مصادف با ۲۰ صفر ۱۴۴۴ شمسی قمری روز اربعین حسینی است.

عزیمت زایران اربعین حسینی به کربلای معلا در چند روز اخیر شروع شده و در چند روز مانده به اربعین به اوج خود می‌رسد.

براساس روایت رسیده از امام حسن عسکری (ع) زیارت اربعین از نشانه های مومن است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه