English

عراق آماده برپایی مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین شد

در حالی که حدود 20 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، عراق و نیروهای امنیتی این کشور آماده برپایی باشکوه اربعین شده‌اند و موکب‌ها نیز در حال آماده سازی برای پذیرایی از زوار حسینی هستند.

عراق آماده برپایی مراسم باشکوه پیاده‌روی اربعین شد

به گزارش خبرگزاری موج، در حالی که حدود ۲۰ روز تا اربعین حسینی باقی مانده است، بسیاری از زائران از شهرهای مختلف عراق حرکت خود را آغاز کردند تا در پیاده‌روی اربعین حضور یابند و بتوانند در مسیرهای مختلف منتهی به کربلا قدم بگذارند.

در مسیر نجف ـ کربلا که یکی از مسیرهای اصلی زائران امام حسین (ع) است و عمودهای مختلفی در آنجا قرار داده شده است، موکب‌های بسیاری وجود دارد که هر کدام از حدود ۱۰ روز قبل از اربعین فعالیت خود را آغاز کرده و به زوار اربعین خدمات ارائه می‌دهند.

آماده‌سازی موکب‌ها در مسیر نجف تا کربلا

بر همین اساس، از روز گذشته موکب‌داران عراقی و حتی برخی از موکب‌داران ایرانی ساکن عراق در حال آماده‌سازی موکب‌ها برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی هستند؛ به طوری که برخی چادرهایی به پا کردند و برخی دیگر در حال تجهیز موکب هستند و پارچه‌های عزا بر دیوارها نصب می‌کنند و دیگری دیگ‌های غذا را آماده می‌کند.

علاوه بر این، هر ساله در ایام اربعین به منظور سهولت تردد زائران، پل‌هایی در بین‌الحرمین و اطراف حرم‌های مطهر نصب می‌شود که امسال نیز این پل‌ها به کربلا و نزدیک حرم منتقل شده و آماده نصب است.

آماده‌سازی پل‌های ویژه اربعین در اطراف حرم‌های کربلا

در سال‌های گذشته متولیان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) چهار تا پنج پل در اطراف حرم‌ها قرار می‌دادند؛ به طوری که دو پل از سمت حرم سیدالشهدا (ع) و دو پل هم از سمت حرم حضرت عباس (ع) است که یکی از پل‌ها تردد از فضای بیرونی باب قبله حرم حسینی به خیابان مخیّم را سهولت می‌دهد و دیگری پشت حرم حضرت عباس (ع) نصب می‌شود.

علاوه بر این، دو پل نیز در منطقه بین‌الحرمین قرار داده می‌شود تا تردد زوار و عاشقان حسینی در ایام اربعین در حرم‌ها به خوبی انجام گیرد و از ازدحام جمعیت در منطقه کاسته شود. طول هر کدام از پل‌های ویژه اربعین ۸۰ متر است و این پل‌ها پس از پایان مراسم اربعین جمع‌آوری می‌شوند.

تیم‌های حفاظتی و نیروهای حشدالشعبی نیز در روزهای اخیر آمادگی کامل برای برپایی مراسم اربعین در امنیت را اعلام کردند و همه چیز برای برپایی مراسم باشکوه اربعین حسینی مهیا شده است. همچنین قرار است چند تیم پزشکی و سلامت هم در مسیر زائران اربعین مستقر شود تا در صورت بروز مشکل بتواند به عاشقان حسینی خدمت کند.

روز گذشته عراق مجوز حضور زائران خارجی با اعمال محدودیت و فقط به صورت هوایی را اعلام کرد و بر اساس تصمیم دولت عراق، ۳۰ هزار زائر از ایران و ۱۰ هزار زائر از سایر کشورها می‌توانند در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند. البته هنوز وضعیت موکب‌های ایرانی مشخص نیست و باید در جلسه ستاد مرکزی اربعین درباره نحوه حضور و تعداد موکب‌های اعزامی تصمیم‌گیری شود.

با این وجود، سامانه سماح از امروز برای پیش‌ثبت‌نام اربعین باز می‌شود و زائران واجد شرایط می‌توانند در این سایت آمادگی خود را اعزام به عراق در ایام اربعین را اعلام کنند. البته هنوز در حالی که دقایقی از ساعت ۹ گذشته است، سامانه سماح آماده پیش‌ثبت‌نام نیست که به گفته مسؤولان مشکل فنی از سوی سامانه است و به زودی این مشکل رفع می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی