English

علی اکبر قارزی:

مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط کارخانه قند جوین پرداخت شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین بیان کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط کارخانه قند جوین پرداخت شد که این معادل ۶۰ درصد کل بدهی‌های این واحد است.

مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط کارخانه قند جوین پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین در خبری اعلام کرد: هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مطالبات چغندرکاران گلستانی توسط کارخانه قند جوین پرداخت شد که این معادل ۶۰ درصد کل بدهی‌های این واحد است.

قارزی در ادامه تصریح کرد: این شرکت با بستن قرارداد ۲ هزار و ۵۵۰ هکتار از کشتزارهای استان گلستان را زیر کشت چغندر قند برده است که میانگین برداشت محصول ۵۵ تُن در هکتار با عیار متوسط ۱۴/۷ درصد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جوین همچنین متذکر شد: تا کنون افزون بر ۱۳۰ هزار تن محصول چغندرقند پاییزه از استان گلستان به کارخانه قند جوین تحویل شده است و با توجه به نیاز زیاد چغندر به آب و از سویی پایین افتادن سطح آب‌های زیرزمینی، کشت چغندر قند به صورت پاییزه توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: چغندرقند در جوین به عنوان ماده خام تولید شکر ، دارای جاذبه و پشتوانه‌ای برای چرخه اقتصاد کارخانه‌ها در این شهرستان است و ترویج کشت این محصول راهبردی موجب بالا رفتن ظرفیت تولید در کشور می‌شود.

قارزی اظهار کرد: وسعت زمین‌های باغی و زراعی شهرستان جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو و چغندرقند است و ۱۲ هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور جوین فعالیت دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه