English

علی کاظمی فریمانی:

پایان کشت چغندر قند در مزارع فریمان

مدیر جهاد کشاورزی فریمان بیان کرد: چغندر قند محصولی صنعتی است و در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت ماه و بیشتر در بخش قلندرآباد فریمان کشت می‌شود.

پایان کشت چغندر قند در مزارع فریمان

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی کاظمی فریمانی مدیر جهاد کشاورزی فریمان در خبری اعلام کرد: کشت چغندر قند بهاره در شهرستان فریمان پایان یافت.

کاظمی فریمانی در ادامه افزود: چغندر قند محصولی صنعتی است و در بازه زمانی اسفند تا اردیبهشت ماه و بیشتر در بخش قلندرآباد فریمان کشت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان همچنین اضافه کرد: درسال زراعی جاری هزارو ۸۰۰ هکتار چغندر قند در شهرستان کشت شد که هزارو ۶۲۵ هکتار آن به صورت آبیاری تحت فشار قطره‌ای (تیپ) آبیاری می‌شود.

وی متذکر شد: کشت این محصول زراعی به دو صورت معمولی و متراکم انجام می‌شود که در کشت معمولی فاصله ردیف‌های کشت ۵۰ سانتی متر در ۵۰ سانتی متر می‌باشد و در کشت متراکم ۲۵ سانتی متر در ۵۰ سانتی متر است که خوشبختانه درسال جاری سطح زیر کشت چغندر قند به صورت کشت متراکم قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی فریمان یادآور شد: چغندر قند پس از یک دوره رشدی ۷ تا ۸ ماهه قابل برداشت است وپس از برداشت در کارخانه‌های قند استان فرآوری می شود و محصولات آن قند و شکر و همچنین تفاله و ملاس برای خوراک دام است.

کاظمی فریمانی در خاتمه خاطرنشان کرد: حدود ۵۰ درصد از چغندرکاران برای فروش محصول خود با کارخانه‌های قند استان قرارداد بسته اند و مابقی به صورت آزاد محصولات خود را به فروش می‌رسانند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه