English

شیرینی کام تلخ چغندر قند دزفول بعد از ۱۵ سال

دبیر انجمن صنفی صنایع قند و شکر گفت: کارخانه چغندر قند دزفول که از سال 82 تعطیل بوده است در پاییز امسال به بهره برداری می رسد.

 شیرینی کام تلخ چغندر قند دزفول بعد از 15 سال

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، بهمن دانایی گفت: از پاییز امسال کارخانه چغندر قند دزفول که از سال 1382 تعطیل بوده است به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به اینکه خوزستان به عنوان قطب تولید چغندر قند و نیشکر است گفت: از سال 82 به علت فقدان کارخانه تولیدی محصولات چغندر قند به استان همجوار مثل اصفهان صادر می شد.

دانایی  در خصوص ظرفیت های تولیدی کارخانه چغندر قند دزفول گفت: دریافت حدود ۵۰۰ هزار تن چغندر قند و تولید حدود ۷۰ هزار تن شکر را دارد که در کنار دیگر کارخانه در دست احداثی که حدود دو سال آینده در خوزستان به بهره‌برداری می‌رسد، جمعا حدود ۲۱۰ هزار تن تولید شکر می شود و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن چغندر قند دریافت می‌کنند و این استان می‌تواند به عنوان قطب تولید شکر نیز مطرح شود.

وی در پایان گفت: اولین  شرط لازم برای خودکفایی افزایش تولید محصول اولیه یعنی چغندر قند و نیشکر است و در مرحله بعد افزایش تولید کارخانه‌های تولیدکننده قند و شکر بوده که پتانسیل تولید 2 میلیون و ۱۰۰ هزار تن شکر مورد نیاز ایران، در داخل وجود دارد و جبران این کسری از طریق برطرف کردن برخی ضعف‌ها در تولید چغندر قند پاییزه امکان پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه