English

در جریان معاملات رخ داد؛

هفته سبز فرابورس ایران/رشد بیش از ۱۰۰ درصدی حجم و ارزش معاملات

معاملات فرابورس ایران در هفته منتهی به 25 فروردین ماه در حالی پایان یافت که در مقایسه با هفته پیشین تمامی نماگرهای فرابورس روند رو به رشدی را تجربه کردند و همگی سبزپوش بودند.

هفته سبز فرابورس ایران/رشد بیش از 100 درصدی حجم و ارزش معاملات

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فرابورس ایران، هفته گذشته آیفکس با رشد نزدیک به یک درصدی بازدهی خود از ابتدای سال را به ۲.۵ درصد رساند. هم‌زمان ارزش بازار نیز ۱.۴ درصد افزایش یافت تا از ابتدای سال این نماگر بازار ۲.۵ درصد رشد یابد .

در مجموع بازارهای فرابورس ایران نیز یک‌هزار و 564 میلیون ورقه بهادار در 160 هزار دفعه مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن 6 هزار و 956 میلیارد ریال بود. به این ترتیب شاهد افزایش بیش از 100 درصدی حجم و ارزش معاملات و بیش از 90 درصدی تعداد دفعات دادوستد اوراق بهادار در بازارها بودیم .

در میان بازارهای سهام و اوراق فرابورس، بازار ابزارهای نوین مالی بهترین عملکرد در افزایش حجم و ارزش معاملات را تجربه کرد. در این بازار 36 میلیون ورقه بهادار به ارزش 3 هزار و 770میلیارد ریال دادوستد شد که نسبت به هفته پیشین افزایش 646 و 274 درصدی در حجم و ارزش معاملات را نشان می‌داد. سایر بازارها نیز با رشد دادوستدها روبه‌رو شدند .

به ترتیب در بازارهای پایه، اول و دوم تعداد ۸۱۴، 222 و 491 میلیون سهم به ارزش یک‌هزار و ۲۴، 396 و یک‌هزار و 761 میلیارد ریال دادوستد شد. بازار شرکت‌های کوچک و متوسط نیز میزبان معامله 700 هزار سهم به ارزش 4 میلیارد ریال بود .

همان‌گونه که اشاره شد اگرچه تمامی بازارهای فرابورس با بهبود حجم و ارزش معاملات روبه‌رو شدند اما بازار ابزارهای نوین مالی بهترین عملکرد را در میان بازارها تجربه کرد که نگاهی به ابزارهای معاملاتی در این بازار حاکی از آن است اوراق بدهی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و اوراق تسهیلات مسکن به ترتیب بیش از ۲۰۰، 700 و 60 درصد افزایش در حجم و ارزش معاملات را تجربه کردند .

هم‌زمان ارزش معاملات خرد در بازارهای اول، دوم، پایه و SME در فرابورس ایران نیز به 2 هزار و 947 میلیارد رسید که گروه محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با ارزش معاملاتی به میزان 440 میلیارد ریال 15 درصد از ارزش کل معاملات را از آنِ خود کرد و در صدر ایستاد. گروهای حمل‌ونقل و فلزات اساسی نیز به ترتیب 11 و 9 درصد از ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دادند و در جایگاه دوم و سوم ایستادند .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی