English

حبیب ابراهیم پور خبر داد:

پرداخت بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: امسال بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات از محل تبصره ۱۸ به شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف رونق تولید و اشتغال پرداخت می‌شود.

پرداخت بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حبیب ابراهیم پور ، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: با پرداخت این میزان تسهیلات فرصت اشتغال ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در استان اردبیل فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۰ محصول دانش‌بنیان در این استان در مرحله تولید، فروش و تجاری‌سازی قرار گرفته است گفت: ۳۵ شرکت دانش بنیان و ۱۱۸ واحد رشد در استان فعال است که در اشتغال و کسب و کارهای نوین سهیم هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: سهم پارک علم و فناوری در اشتغال پایدار استان مشخص شده و تاکنون یک هزار و ۱۶۰ اشتغال در پارک ایجاد شده و در سال جاری هم ۳۵۰ نفر در حوزه‌های مختلف پارک اشتغال می‌یابند.

ابراهیم پور درباره راه اندازی مرکزنوآوری گیاهان دارویی و صنعت زنبور در اردبیل افزود: ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از محل معاونت رئیس جمهور برای راه اندازی این مرکز تامین وهزینه شده است.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل جهش تولید برای راه‌اندازی آزمایشگاه گیاهان دارویی و صنایع غذایی استان تامین شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه اندازی پنج شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد و گفت:  از اول سال جاری تا کنون پنج شرکت دانش‌بنیان به مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان استان افزوده شده است.

ابراهیم پور درباره امضای قرارداد تأسیس و راه‌اندازی پردیس علم و فناوری تخصصی کشاورزی و دامپروری بین پارک علم و فناوری استان اردبیل و شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: اعتبار لازم برای راه اندازی پردیس از سوی وزارت علوم تحقیقات فناوری، معاونت علمی ریاست جمهوری و کشت و صنعت مغان تامین می‌شود.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از مهم‌ترین ساختارهای موثر در اقتصاد دانش‌بنیان و محیطی مناسب برای استقرار، توسعه و شکوفایی موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان هستند که در تعامل سازنده با یکدیگر و با دانشگاه‌ها و سایر موسسه‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند و هدف اصلی آن بعنوان یک نهاد فناورانه افزایش ثروت در جامعه از طریق ایجاد و توسعه فعالیت موسسه‌های متکی بر فناوری است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه