English

نادر تقی‌زاده:

اردبیل در جایگاه سوم پرداخت تسهیلات طرح‌های کشاورزی قرار گرفت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: این استان در پرداخت سرمایه در گردش برای طرح‌های کشاورزی از محل منابع داخلی در جایگاه سوم کشوری قرار گرفته است.

اردبیل در جایگاه سوم پرداخت تسهیلات طرح‌های کشاورزی قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر تقی زاده ، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برای دریافت تسهیلات و سرمایه در گردش برای طرحهای کشاورزی به منظور تامین نهاده‌های دام، طیور و شیلات، پنج هزار و ۱۷۵ متقاضی فعال در حوزه کشاورزی استان اردبیل در سامانه تعریف شده ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: مجموع تسهیلات درخواستی متقاضیان سرمایه در گردش طرح های کشاورزی استان اردبیل، ۱۲۳ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تاکنون یک هزار و ۸۷۲ مورد از درخواست این متقاضیان جهت دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده و برای یک هزار و ۲۵۵ طرح نیز تسهیلات به میزان یک هزار و ۵۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

استان اردبیل کمتر از یک درصد مساحت ایران را دارد ولی با تولید سالانه ۴.۵ میلیون تن انواع محصول کشاورزی، چهار درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

۷۵۰ هزار هکتار از اراضی استان اردبیل کشت می‌شود که ۲۷۰ هزار هکتار آن اراضی آبی و ۴۸۰ هزار هکتار نیز جزو اراضی دیم است.

این استان با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم، ۷۵۰ هزار تن سیب زمینی و ۴۵۰ هزار تن انواع محصولات باغی، سهم عمده‌ای در تامین نیاز به محصولات کشاورزی کشور را دارد.

محصول گندم با ۲۷۵ هزار هکتار، بیشترین سهم اراضی کشت محصول کشاورزی در استان اردبیل را دارد.

بر اساس آخرین آمار موجود، حدود ۱۲۰ هزار بهره‌بردار حوزه کشاورزی در بخش‌های مختلف دام و طیور، زراعت، باغبانی، زنبورداری، شیلات و صنایع وابسته این حوزه‌ها، در سطح استان اردبیل مشغول به فعالیت هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه