English

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور:

شهرداران و اعضای شوراها برای شهر و روستای خود برنامه داشته باشند

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: شهرداران و اعضای شوراها برای شهر و روستای خود برنامه و راهبردهای مفید داشته باشند تا به سمت درآمد پایدار حرکت کنیم.

شهرداران و اعضای شوراها برای شهر و روستای خود برنامه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، مهدی جمالی‌نژاد در همایش شوراهای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در مرکز همایش‌های بین‌المللی خاوران، اظهار کرد: در بحث آبادانی و توسعه و پیشرفت، شاخص‌های مختلفی در کشورها، شهرها و روستاها مطرح است که در مورد کشورها، مهمترین شاخص برای نشان دادن عمران و آبادانی آن کشور، شاخص اقتدار است.

وی ادامه داد: در بحث اقتدار، سه جزء وجود دارد که قدرت اول، قدرت خدادادی است. خیلی از کشورها منابع غنی از جمله آب‌های آزاد، معادن و منابع زیرزمینی دارند. دومین قدرت، قدرت اقتصادی که شامل دانش هسته‌ای، تکنولوژی‌های جدید است.

جمالی نژاد با بیان اینکه سومین قدرتی که اقتدار یک جامعه را کامل می‌کند و مهمترین جزء و عنصر آن است و دو قدرت پیشین را پرو بال می‌دهد، قدرت گفتمانی است، خاطرنشان کرد: بزرگترین نمونه آن نیز گفتمان انقلاب اسلامی و طرح شعار «نه شرقی و نه غربی» بود.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور عنوان کرد: نگاه دولت این است که کشور قوی داشته باشیم و برای نیل به آن باید شهر و روستای قوی داشته باشیم. مهم‌ترین بحثی که می‌تواند شهر و روستا را رشد و توسعه داده و منویات رهبر معظم انقلاب را در جامعه تعمیم بدهد، قدرت گفتمانی است.

وی افزود: موضوع دیگری که می‌تواند شهرها را ارتقا و روستاها را توسعه دهد، نگاه خلاقانه اعضای شوراها به شهر است.

جمالی نژاد بر تاکید بر اینکه نگاه به ۱۴۰۰ شهر و ۶۰ هزار روستای زیبا با اقلیم و منابع خاص خود، باید با خلاقانه و متفاوت از گذشته باشد، افزود: باید به شهرهای کشور که آبروی ما هستند، توجه بیشتری شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور با اعلام اینکه هفته گذشته‌ لایحه درآمدهای پایدار شهرداری‌ها به تصویب رسید، گفت: شوراها دلسوز شهرهایشان هستند و باید با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت بهره‌مندی از شرکت‌های دانش بنیان حرکت کنیم که همکاران بنده در سازمان شهرداری‌ها تدابیر خوبی در این زمینه اندیشیده‌اند.

وی با بیان اینکه باید دیوار بی‌اعتمادی را کوتاه کنیم، گفت: اگر اکنون امنیت ملی در کشور حاکم است، شوراها و نهادهای مدنی بخش بزرگی از آن را بر عهده دارند.

جمالی نژاد گفت: اگر شهرداری ها خوب کار کنند، میزان رضایت در جامعه افزایش می‌یابد و در کنار آن، امنیت نیز بیشتر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه