English

معاون وزیر کشور اعلام کرد:

۸ شهر برای برگزاری انتخابات شوراها به حد نصاب نرسیده اند

معاون عمرانی وزیر کشور با ذکر اینکه در انتخابات ششمین دوره شوراهای سراسر کشور هشت شهر حدنصاب برگزاری انتخابات شوراها را ندارند گفت: به صورت جانشینی اداره خواهند شد.

8 شهر برای برگزاری انتخابات شوراها به حد نصاب نرسیده اند

به گزارش خبرنگار موج، مهدی جمالی نژاد در دومین نشست معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های کشور با ذکر اینکه، با برگزاری انتخابات شوراها سرنوشت تعیین شهرداران در شهرها و دهیاران در روستاها مشخص خواهد شد گفت: به این ترتیب در ۱۴۰۰ شهر و ۴۰ هزار روستا دهیاران و اعضای شوراها توسط شوراها انتخاب می شوند. 

وی با اشاره به اینکه در این دوره خوشبختانه استقبال خوبی برای کاندیدا شدن در شوراها به وجود آمده است گفت : خوشبختانه در این دوره ، تنها در هشت شهر ما ظرفیت به حد نصاب نرسیده که طبیعتا در این شهرها انتخابات شورا نداریم و به صورت جانشینی اداره خواهند شد.

وی با تشریح وضعیت آماری این هشت نقطه گفت: از این تعداد، پنج شهر در استان فارس، یک شهر در اصفهان و یک شهر در بوشهر بوده است. قطعا با انتخاب شهرداران و دهیاران تغییر و تحول آنها بسیار مهم است و معضلاتی ممکن است در این راستا وجود داشته باشد. لذا امروز با حضور معاونین عمرانی این معضلات بررسی می شود تا تحویل و تحول به بهترین شکل ممکن در شهرها و روستاها محقق شود.

جمالی نژاد افزود: در هفته دولت و همچنین ایام الله دهه فجر پروژه هایی در کشور افتتاح شد که در دو مرحله با حضور رئیس جمهور پروژه هایی درحوزه شهرها به بهره برداری رسید. در تلاش هستیم در این جلسه هماهنگی لازم برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تا پایان دولت انجام شود تا بتوانیم در جلسه ای دیگر این پروژه ها در حوزه مدیریت شهری و محلی به بهره برداری برسد.

معاون وزیر کشور همچنین در خصوص تدابیر اندیشیده شده در شهرها برای تبلیغات کاندیداهای شوراها نیزگفت: در برگزاری انتخابات سال جاری تاکید ویژه ای بر رعایت پروتکل های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا ویروس وجود دارد. در این راستا فضای مجازی کمک بسیاری به برگزارککندگان  کرده و بار اصلی تبلیغات را این فضا به دوش می کشد. با این وجود به تمامی شهرداران ابلاغ کردیم مکان هایی برای تبلیغات آماده کنند.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات شوراها برای اولین بار آموزش پیش از انتخابات را در دستور کار قرار دادیم گفت: هدف ما از این کار این بود کهافرادی که می خواهند به عنوان کاندیدا حضور پیدا کنند متوجه باشند که چه مسئولیت سنگینی را باید به دوش بکشند. بسته های آموزشی به تمامی استان ها ابلاغ شده و پس از انتخابات نیز دوره هایی به صورت فشرده برای منتخبین برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه