English

مهدی جمالی نژاد:

۲ لایحه درآمدهای پایدار برای حمایت از شهرداری ها و دهیاری های کشورتصویب شد

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با اشاره به اینکه ۲ لایحه درآمدهای پایدار و مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از شهرداری ها و دهیاری های کشور به تصویب رسیده است،گفت: بیش از 9 هزار و 500 میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ماشین آلات آتش نشانی در شهرداری های سراسر کشور تخصیص داده شده است.

۲ لایحه درآمدهای پایدار برای حمایت از شهرداری ها و دهیاری های کشورتصویب شد

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در همایش بزرگ شهرداری ها و دهیاری های استان ایلام،افزود:9 هزار و 500 میلیارد ریال برای تامین دستگاه های آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی از دیگر حمایت ها برای شهرداری های بزرگ است.

وی با بیان اینکه برای رشد، توسعه و رونق طبق ماده 58 طرح ها و ایده هایی برای شهرهای کوچک در نظر گرفته شده و توزیع عادلانه منابع و اعتبارات به تمام استان ها از دیگر نگاه های ویژه به شهرداری ها و دهیاری ها است،اظهار داشت:باتوجه به طراحی سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری ها، شهرداران و دهیاران هرچه سریعتر نسبت به تکمیل طرح های نیمه تمام محل خدمت خود اقدام تا اعتبارات مورد نیاز را برای اتمام پروژه ها دریافت کنند.

معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصریح کرد:در سامانه بانک اطلاعاتی شهرداری ها و دهیاری های کشور اطلاعات مربوط به شهرداری ها و دهیاری های تمام نقاط کشور از جمله پروژه های در دست اقدام، نیمه تمام، اعتبارات مصرف شده و مورد نیاز در این بانک اطلاعاتی بارگذاری شده است.

حمالی نژاد خاطرنشان کرد:برای جلوگیری از افزایش پدیده حاشیه نشینی و مهاجرت جمعیت به شهرهای بزرگ، باید در روستاها و شهرهای کوچک شرایط اشتغال زایی و خدمات رفاهی افزایش یابد تا از مهاجرت ساکنان این مناطق به کلان شهرها جلوگیری شود.

وی اظهار داشت:در شهر ایلام نیز تامین منابع مالی برای خرید نردبان آتش نشانی و عرضه اوراق مشارکت در نظر گرفته شده و همچنین برای شهرداری های در مسیر اربعین نیز مبلغ 80 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

حاشیه نشینی به عنوان یک معضل در برنامه های شهرداران باید دیده شود

استاندار ایلام با اشاره به اینکه پروژه های شهرداران نباید فقط معطوف به طرح های عمرانی و زیربنایی باشد، بلکه نگاه جامعه شناسانه و روان شناسانه در پروژه های شهرداری ها لحاظ شود،گفت:باتوجه به گسترش روزافزون شهرها، افزایش حاشیه نشینی به عنوان یک معضل در برنامه های شهرداران باید دیده شود.

محمد نوذری استاندار ایلام با بیان اینکه 10 درصد جمعیت شهرها را مناطق حاشیه نشین تشکیل داده اند که نباید این پدیده ها و مشکلات ناهنجار اجتماعی نادیده گرفته شود،افزود:شهرداران باید نگاهی انسان محور داشته باشند، چرا که برنامه های انسان محور باعث ایجاد شور، نشاط، پویایی و سلامت جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری های استان ایلام 32 میلیارد تومان معوقات از دستگاه های مختلف دارند که وصول این معوقه ها برای شهرداری ها ضروری و اجتناب ناپذیر است،اظهار داشت: 7 میلیارد یورو در حوزه نفت و گاز در استان ایلام سرمایه گذاری شده است که پنج میلیارد یورو از سوی دولت تدبیر و امید اختصاص یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه