English

محمد نوذری:

کنگره ۳ هزار شهید ایلام وارد فاز اجرایی شده است

استاندار ایلام گفت:با برنامه ریزی انجام شده، فراهم آوردن مقدمات کار و تشکیل و تقسیم کار در کمیته ها عملا برگزاری کنگره وارد فاز اجرایی شده است.

کنگره 3 هزار شهید ایلام وارد فاز اجرایی شده است

به گزارش خبرگزاری موج ایلام، محمد نوذری استاندار ایلام در نشست هماهنگی ستاد اجرایی کنگره 3 هزار شهید استان ایلام که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد،افزود: طرح ها و پروژه های استان ایلام از امروز تا زمان برگزار کنگره 3هزار شهید ایلام با نام شهدا افتتاح و به بهره برداری می رسند و با برنامه ریزی انجام شده فراهم آوردن مقدمات کار و تشکیل و تقسیم کار در کمیته ها عملا برگزاری کنگره وارد فاز اجرایی شده و امروز گزارش کمیته ها از اقدامات انجام شده گواهی بر این مدعاست.

وی اظهار داشت:تاکنون بیش از 4 جلسه در راستای هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و نهادهای مختلف در سطح استان برگزار شده و برای فرمانداران ابلاغ رئیس ستاد شهرستان ابلاغ شده تا متناطر با ستاد استانی اقداماتی را در شهرستانها به انجام رسانند.

نوذری به تفاهم نامه تامین 14 هزار تبلت با مشارکت استانداری و آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد:این تعداد تبلت تا قبل از برگزاری کنگره 3هزار شهید استان،با نام شهدا  بین دانش آموزان نیازمند مناطق روستایی و محروم توزیع شود.

استاندار ایلام  در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تمام طرح های آماده افتتاح  استان تا پایان دولت با نام شهدای ایلام مورد بهره برداری قرار می گیرند، خاطرنشان کرد:تا پایان فعالیت دولت تدبیر و امید هر پروژه ای در استان ایلام افتتاح می شود از جمله زیرگذر شهید کشوری و بیمارستان 376 تختخوابی ایلام به نام شهدا مورد بهره برداری قرار بگیرند.

وی اضافه کرد:تمام مسابقات ورزشی استان ایلام به اسم شهدا برگزار و نیز 16 زمین و مجتمع ورزشی در16 روستای استان ایلام به اسم شهدای ورزشکار مورد بهره برداری قرار می گیرد و نیز نمادهای شهری و اِلمان ها باید برای کنگره شهدا فضا سازی شهری شود.

نوذری با اشاره به اینکه امسال راهپیمایی اربعین برگزار خواهد شد، تاکید کرد: باید تمام مسیرهای منتهی به مهران مزین به تصاویر و اسم شهدای استان ایلام باشد تا مهمانان سایر استان ها با شهدای استان آشنا شوند.

وی اظهار داشت:همچنین از منابع طبیعی و آبخیزداری نیز خواسته شده تمام نهال هایی که می کارند به ویژه نهال کاری های نوار مرزی را به اسم شهدا انجام دهند.

تمام خدمات ادارات دولتی با نام شهدای استان به مردم ارائه می شود

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر ایلام در این جلسه با بیان اینکه در تمام فعالیت ها و خدماتی که به مردم ارائه می شود بایستی از شهداء یاد شود،گفت: مهمترین کاری که برای ماندگاری یادوخاطره شهداء می توان انجام داد، ثبت آثار و مستندات شهدا اعم از خاطرات، وصیت نامه، عکس و فیلم است که برای آیندگان و نسلهای بعدی به عنوان میراث گرانبها برجای خواهد ماند.

حجت الاسلام الله نور کریمی تباربه برکات حضور نام شهید حاج قاسم سلیمانی در جامعه و تاثیر آن در مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: عطر یاد و نام شهداء بایستی جامعه ما را دربر گیرد و ما باید از  این فضای ایجادشده برای رشد فرهنگی و اجتماعی کشور بهره ببریم.

در این جلسه فرمانده سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام با تبریک فرارسیدن عملیات کربلای یک و آزادسازی مهران گفت:اجرای عملیات موفق و پیروزمندانه کربلای یک و آزادسازی مهران توسط رزمندگان اسلام پایانی بود براستراتژی دفاع متحرک رژیم بعث که تا سالها اثرات این حماسه برجای ماند.

سردار جمال شاکرمی افزود:امروز چهارمین جلسه هماهنگی کنگره شهداء با ریاست نماینده ولی فقیه در استان و با حضور مسئولان کمیته ها پیرامون سیاستگذاری و برنامه ریزی درخصوص بسیج تمامی ظرفیت ها و امکانات ادارات و همچنین مردم برای برپایی هرچه باشکوهتر برگزار می شود.

وی اظهار داشت:اجلاسیه کنگره در نیمه دوم سالجاری ودر چند بخش ویژه زنان، دانش آموزی و فرهنگیان،عشایری و دانشجویی و روحانیون برگزار می شود و قبل از برگزاری اجلاسیه به مدت هفت شب تمامی آثار فاخر تولیدی در حوزه سمعی و بصری به نمایش درخواهدآمد.

وی اظهار داشت:در صورت برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی در مرز مهران این امکان وجود دارد که در محل عبور زائرین یک نمایشگاه بزرگ از آثار شهداء با کمک کلیه ادارات برپا شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی