English

سید رضا فاطمی امین خبر داد؛

اختصاص ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت شهرک صنعتی کردستان

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: سه هزار و 900 میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به کردستان برای احداث پست برق و ایجاد وتقویت زیرساخت های شهرک های صنعتی این استان مصوب شد.

 اختصاص 4 هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت شهرک صنعتی کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سید رضا  فاطمی امین روز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، با اشاره به اینکه کردستان در آستانه صنعتی شدن است، اظهار داشت: 34 هزار میلیارد تومان ارزش پروژه های در حال اجرای زنجیره فولاد در این استان است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معدن هم از 15 اردیبهشت امسال اکتشافات معدنی در این استان آغاز شده است، اضافه کرد: با این اقدام 53 درصد از مساحت استان زیر پوشش مطالعات زمین شناسی قرار می گیرد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با بیان اینکه قرارشده  22 هزار کیلومتر پرواز انجام شود، افزود: در این راستا 50 متخصص زمین شاسی در این استان مستقر شدند و تا پایان سال این کار تمام و ظرفیت های معدنی این منطقه به طور کامل مشخص می شود.

فاطمی امین میزان حقوق دولتی معادن استان در سال گذشته را 850 میلیارد تومان خواند و یادآور شد: طبق قانون باید 15 درصد حقوق دولتی معادن برای جبران آلاینده ها و مزاحمت ها و تخریب جاده ها به استان بازگردانده می شد ولی سال گذشته تنها 15 درصد آن بازگردانده شد.

وی عدم بازگشت سهم حقوق دولتی به استان را نقص در قانون بودجه خواند و اضافه کرد: سال گذشته در لایحه بودجه برطرف کردن این نقص گنجانده و این مشکل برطرف شد.

وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: امسال پیش بینی می شود بیش از یک هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن در استان پرداخت شود که 150 میلیارد آن به استان بازگردانده خواهد شد.

فاطمی امین از جمله برنامه های این وزارتخانه را تقویت زیرساخت های سرمایه گذاری در این استان خواند و اعلام کرد: 2 هزار و 400 میلیارد ریال برای ایجاد و توسعه پست های برق و  یک هزار و 500 میلیارد ریال برای زیرساخت های شهرک های صنعتی استان در این سفر مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه 165 واحد غیرفعال صنعتی در استان وجود دارد، گفت: از سال گذشته تا پایان سه ماهه امسال 56 واحد به چرخه تولید بازگشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه