English

سید مهدی فرشادان:

اقتصاد کردستان نیازمند جراحی فوری است

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: اقتصاد کردستان نیازمند ابتکار و عمل است و به جراحی فوری نیاز دارد.

اقتصاد کردستان نیازمند جراحی فوری است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدمهدی فرشادان شامگاه امروز جمعه در جلسه شورای اداری استان کردستان در سنندج که با حضور رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت تشکیل شد، اظهار داشت:  شایسته نیست نماینده مردم به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده شود.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: شما رییس جمهور مردمی، انقلابی و تحول خواه هستید چراکه به سادگی از مردم عذرخواهی می کنید و صمیمانه پای درد دل‌های مردم در سیاه چادرها می نشینید و حضور در روستاها را بر  تکیه بر صندلی های تشریفاتی ترجیح می دهید ولی این به تنهایی کافی نیست.

فرشادان اضافه کرد: همه روسای جمهور گذشته هم در مورد حل پدیده کولبری وعده دادند اکنون ما منتظر صداقت و عمل شما هستیم تا دیگر شاهد مرگ کولبران نباشیم.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت های حوزه راه استان نیازمند اعتبار ویژه است، گفت: جاده های استان را قتلگاه انسانی نامیدم چراکه روزی نیست شاهد مرگ افرادی در آن نباشیم به گونه ای که طی 10 سال گذشته سه هزار و 500 نفر در جاده های کردستان جان خود را از دست دادند و این مصیبت دردناک همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بر ساماندهی فرودگاه سنندج تاکید کرد.

اظهار داشت: سنت و تفکری ناصوابی بر جامعه ما حاکم است که نماینده مجلس یا با سکوت‌هایش در حق موکلشان اجحاف و خیانت می کند یا به دلیل بیان دردها،کمبودها،عقب افتادگی ها و اجرای عدالت و مبارزه با فقر و فساد به حاشیه رانده می شود.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: زیبنده دولت رییسی نیست که نتواند به پروازهای فرودگاه سنندج نظم ببخشید و اگر تاکنون ساماندهی نشده چون اراده انقلابی نبوده است.

فرشادان یادآور شد: به دردها و بغض های در گلو مانده وکیل مردم گوش دهید اگر برایتان مقدور نیست از نواحی ننله و نایسر محلات حاشیه نشین سنندج بازدید تا عمق مشکلات مردم ما را مشاهده کنید.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت: نیروهای نخبه کُرد و اهل سنت در حاشیه اند و عده ای نمی خواهند دولت شما انقلابی و جهادی باشد .

نماینده مردم شهرستان های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر شما به بیکارترین استان کشوربزرگترین رخداد سیاسی خواهد بود اگر در راستای مرهم زخم هایمان باشد وگرنه سفری نمادین و نمایشی خواهد بود که کوتوله ها آنرا بزرگ نمایی می کنند.

وی با بیان اینکه روحیه عدالت خواهی شما باعث می شود حقایق را بیان کنیم، گفت:منطقه آزاد بانه و مریوان می‌تواند دروازه تجاری و فرصت تازه ای برای روابط ما با اقلیم کردستان عراق باشد و انتظار می رود بسرعت اجرایی شود و مردم اثرات آنرا مشاهده کنند.

اختصاص بخشی از درآمدهای مرز باشماق به توسعه کردستان

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه مهمترین مطالبه مردم از دولت را بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و مهار تورم و گرانی خواند و اظهار داشت: باید فکر اساسی برای بهبود شرایط اقتصادی مردم کرد.

شیوا قاسمی پور اضافه کرد: آمار بیکاری و کولبری در کردستان با وجود داشتن منابع آبی و استعدادهای فراوان، معادن زیاد و مرز مشترک با کشور عراق، بالا است.

وی با اشاره به اینکه کردستان نیازمند توجه جدی و ایجاد مسیر توسعه است، گفت: ساماندهی مرز بین المللی باشماق مریوان و اختصاص بخشی از درآمد مرز برای توسعه راه های استان از دیگر خواسته های مردم ما است.

نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی خواستار اجرای سریع منطقه آزاد بانه - مریوان شد و افزود: بخش آموزش ما دارای مشکلاتی است و انتظار می رود بازنگری در بومی گزینی صورت گیرد.

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در سالن 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه