English

رییس جمهور از واحد پرورش قارچ در سروآباد بازدید کرد

رییس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود در کردستان، از واحد پرورش قارچ «کشت سبز اورامان» واقع در روستای قلعه‌جی شهرستان سروآباد به عنوان یکی از بزرگترین مزارع پرورش قارچ کشور بازدید کرد.

رییس جمهور از واحد پرورش قارچ در سروآباد بازدید کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان،  آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان کردستان، با حضور در شهرستان سروآباد از یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین مزارع پرورش قارچ در کشور با ظرفیت تولید سالانه 1500 تن قارچ بازدید کرد.

این مزرعه که از سال 1396 و با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعالیت خود را با تولید سالیانه 1200تن قارچ آغاز کرده بود، در زمان حاضر با 20 سالن فعال، روزانه 5 تن قارچ تولید می‌کند. 110نفر به شکل مستقیم در این واحد تولیدی مشغول کار هستند که نیمی از این تعداد را بانوان تشکیل می‌دهند.

با تکمیل فازهای دوم و سوم این واحد علاوه بر افزایش ظرفیت روزانه تولید قارچ تا 25 تن، سالانه 35 هزار تن کمپوست نیز تولید خواهد شد و تعداد افراد شاغل در این واحد تولیدی نیز به 500 نفر خواهد رسید.

قارچ تولیدی در این واحد از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است و به کشورهای عراق، کویت‌ و امارات صادر می‌شود.

تعداد قابل توجهی از شاغلان در این واحد تولیدی پیش از راه‌اندازی این واحد تولیدی مجبور به امرار معاش از طریق کولبری بودند.

بازدید رییسی پرورش قارچ

استان کردستان امروز جمعه میزبان سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور و هیات همراه است.

دیدار عمومی با اقشار مختلف مردم شهرستان سقز، نشست با روحانیون استان، دیدار با مردم سنندج در سالن 6 هزار نفری ورزشگاه 22 گولان، شرکت در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از برنامه های سفر یک روزه رییس جمهور به کردستان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه