English

مهران حیاتی:

میزان خسارت وارده به کشاورزان قوچان، ۵۷ میلیارد تومان می باشد

مدیر جهاد کشاورزی قوچان بیان کرد: یکی از موارد مهم بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان است و در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ کشاورزان قوچانی در حدود ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرده‌اند.

میزان خسارت وارده به کشاورزان قوچان، ۵۷ میلیارد تومان می باشد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مهران حیاتی مدیر جهاد کشاورزی قوچان اعلام کرد: از ابتدای سال یعنی فصل بهار بیش از ۵۷ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان قوچانی وارد شده است نیازمند مساعدت مسئولین در تخصیص اعتبارات کافی جهت جبران بخشی از این خسارت هستیم.

حیاتی در ادامه این خبر اضافه کرد: شهرستان قوچان دارای ۳۹۷ حلقه چاه آب ۱۷۶ قنات ۳۶۸ چشمه و ۶ رودخانه است از این منابع  آبی ۱۰.۶ میلیون متر مکعب آب استهال و مورد مصرف کشاورزی قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان افزود: اقدامات زیادی در مورد احیای و مرمت قنوات شهرستان انجام گرفته است و در سال گذشته ۶ پروژه احیای و مرمت قنوات شهرستان قوچان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۴ میلیون تومان اجرا شده است.

وی متذکر شد: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۲۴ میلیارد تومان اعتبار جهت لایروبی و مرمت قنوات شهرستان مصوب شده است همچنین از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان ۴ میلیارد تومان اعتبار نیز در نظر گرفته شده که تخصیص آن می‌تواند نقش بسزایی در احیای منابع آبی شهرستان داشته باشد.

حیاتی تاکید کرد: احیای قنوات از دغدغه‌های و مطالبات جدی کشاورزان قوچانی است و متاسفانه به رغم اعتبارات در نظر گرفته شده تاکنون از کل ۲۴ میلیارد تومان اعتبار ذکر شده تنها یک میلیارد و هشتاد و چهار میلیون تومان پرداخت شده است که با توجه به مطالبه جدی کشاورزان نیاز به پیگیری بیشتر مسئولین در تخصیص و جذب این اعتبارات است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قوچان اظهار کرد: یکی از موارد مهم بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان است و در سال زراعی ۹۹- ۱۴۰۰ کشاورزان قوچانی در حدود ۳۰ میلیارد ریال حق بیمه پرداخت کرده‌اند و در حدود ۱۱۰ میلیارد ریال غرامت بیمه خسارت به کشاورزان پرداخت شده است که نشان از اهمیت و نقش بیمه در این حوزه دارد.

وی ادامه داد: از این رقم ۶۰ میلیارد ریال به بخش زراعت ۵ میلیارد ریال به بخش باغات ۱۵ میلیارد ریال به حوزه دام شهرستان تخصیص داده شده است و در سالجاری نیز ۹۵۰ هکتار باغ ۱۷ هکتار زراعت ۱۵ هکتار بیمه آتش سوزی زراعت ۸۰ هزار راس دام در شهرستان قوچان بیمه شده است همچنین شهرستان قوچان از نظر پیشرفت سطح بیمه ای در حوزه زراعت رتبه اول استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی قوچان تصریح کرد: میزان خسارت‌های وارده به کشاورزان و دامدران قوچانی در سال گذشته به این شرح بوده که؛ در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۹ میلیارد و ۵۲۶ میلیون تومان خسارت به محصولات کشاورزی شهرستان قوچان وارد شده است که از این رقم  ۱۸۰۰ هکتار باغ سیب و گلابی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان.

وی افزود: دو واحد گلخانه به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان و الباقی مربوط به  زلزله سال گذشته بوده که در آن ۶۷۲۰ متر دامداری ۹۳۰۰ متر قنات ۳۷ باب استخر و۳۰ کیلومتر کانال در مجموع به ارزش ۳۲ میلیارد و هفتاد و شش میلیون تومان خسارت دیده است.

حیاتی یادآور شد: با توجه به خسارت‌های وارده در این دوسال به کشاورزان  قوچانی و با در نظر گرفتن این مطلب که بخشی از این کشاورزان خسارت دیده متاسفانه فاقد بیمه محصولات بوده‌اند درخواستی مبنی بر تخصیص اعتباراتی از مسئولین مربوطه در این خصوص ارائه شده است که امیدوراریم با این تخصیص  بخشی از خسارت های تولید کنندگان قوچانی جبران شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه