English

محمد نجفی:

خسارت کاهش دما و سرما به باغات تربت حیدریه

مدیر مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه بیان کرد: بیشترین میزان خسارت کاهش دما در روز‌های پایانی سال در سطح ۳۳۵ هکتار به باغات بخش رخ مربوط به درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز بوده‌ است.

خسارت کاهش دما و سرما به باغات تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد نجفی مدیر مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه در خبری اعلام کرد: کاهش دما در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال خسارت در سطح ۳۳۵ هکتار خسارت به باغات بخش رخ وارد کرد.

نجفی همچنین در ادامه این خبر افزود: بیشترین میزان خسارت کاهش دما در روز‌های پایانی سال در سطح ۳۳۵ هکتار به باغات بخش رخ مربوط به درختان بادام، زردآلو و گوجه سبز بوده‌ است.

مدیر مرکز جهادکشاورزی بخش جلگه رخ تربت‌حیدریه تاکید کرد: به کشاورزان و باغداران منطقه رخ توصیه می شود موضوع بیمه باغات و محصولات کشاورزی را جدی گرفته و از بیمه محصولات کشاورزی برای جبران خسارات وارده استفاده کنند.

وی همچنین یادآور شد: با وجود این که بیش از ۷۰ درصد دامداران و حدود ۴۵ درصد کشاورزان محصول‌شان را بیمه کرده‌اند، اما فقط ۵ درصد باغداران محصول خود را تحت پوشش بیمه قرار داده‌اند.

نجفی در خاتمه خاطرنشان کرد: هر چند دلیل این موضوع نیز این است که میزان تعهد شرکت‌های بیمه‌گر در بخش باغ به مراتب کم است و برای باغداران مقرون به صرفه نیست محصول خود را تحت پوشش بیمه درآورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه