English

علی اکبر قارزی:

خسارت سرما به حدود نیمی از باغات شهرستان جوین

مدیر جهاد کشاورزی جوین بیان کرد: بر بیمه محصولات کشاورزی در برابر مخاطرات طبیعی شامل سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی تاکید داریم.

خسارت سرما به حدود نیمی از باغات شهرستان جوین

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی اکبر قارزی مدیر جهاد کشاورزی جوین از توابع سبزوار در استان خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: سرمای هفته‌های گذشته خسارت ۴۰ درصدی به باغهای این شهرستان وارد کرده است.

قارزی در ادامه این خبر اظهار کرد: بیشتر خسارت سرما در منطقه پیراکوه شهرستان جوین رخ داده که به دلیل کوهپایه ای بودن منطقه بیشتر ساکنان آن به شغل باغداری مشغول هستند.

مدیر جهاد کشاورزی جوین همچنین تصریح کرد: بر اثر سرمای اواخر اسفند و اوایل فروردین ماه امسال محصولات باغی شهرستان از جمله پسته، انار، آلو، گردو و بادام دچار خسارت شده اند.

وی متذکر شد: بر بیمه محصولات کشاورزی در برابر مخاطرات طبیعی شامل سیل، تگرگ، یخبندان، سرمازدگی و خشکسالی تاکید داریم و باید با اقدامات ترویجی، حمایت دولت و بانک کشاورزی، ضریب نفوذ بیمه در عرصه های کشاورزی جوین را بیشتر کرد.

قارزی در خاتمه یادآور شد: وسعت زمین های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندرقند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان ۱۲ هزار بهره‌بردار شامل کشاورز، باغدار، دامپرور و پرورش‌دهنده طیور دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه