English

مهدی دوستی مطرح کرد؛

توزیع ۸۲میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: 82میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌های بین بخش‌های مختلف توزیع شد.

توزیع 82میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان هرمزگان گفت: به منظور کمک به بازنشستگان در آستانه سال نو، اعتبار لازم به منظور تسویه کامل مانده طلب مرخصی بازنشستگان در سال 1399 و 1400 تخصیص داده شد و در فروردین ماه سال جاری به حساب بازنشستگان واریز می شود.

وی افزود: با توجه به پرداختی بیشتر برخی از دستگاه‌ها در طول سال جاری، اعتبار لازم برای متوازن سازی پرداخت‌ها به کارکنان با مصوبه شورای برنامه ریزی تخصیص داده شد.

استاندار هرمزگان با اشاره به کارکرد ملی استان هرمزگان در بخش های مختلف از کسب درآمد مازاد سه‌هزار میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: بر اساس درآمد حاصله از این منبع 82میلیارد تومان اعتبار هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌های بین بخش‌های مختلف توزیع شد.

وی همچنین از تصویب احداث یک ناحیه صنعتی در شهر هشت‌بندی خبر داد و گفت: زمین این ناحیه صنعتی در مساحت 50هکتار واگذار و زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای تأسیس آن نیز پیش بینی شده است.

دوستی اضافه کرد: با توجه به اینکه این منطقه قطب محصولات کشاورزی محسوب می شود این ناحیه صنعتی که با رویکرد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی مجوزهای لازم را دریافت کرده است، می تواند به توسعه منطقه و ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی منجر شود.

وی با اشاره به برنامه دولت در زمینه جهش تولید مسکن از تأمین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: 310 هکتار زمین مورد نیاز در 10شهر استان با تلاش شبانه روزی اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن طی دو ماه اخیر تأمین شد که هرمزگان با 70درصد تخصیص توانسته رتبه نخست کشور در این حوزه را کسب و زمینه را برای اجرای پرشتاب این طرح در سال آینده فراهم کند.

استاندار هرمزکان همچنین گفت: اعتبار لازم برای خرید تجهیزات اساسی اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی بندرعباس و MRI بیمارستان قشم که با مشارکت خیران تأمین می شود تخصیص داده شد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با گلخانه‌داران، گفت: یکی از مطالبات مهم گلخانه‌داران و بهره‌برداران بخش کشاورزی، کاهش زمان آزمایش باقیمانده سموم و فلزات سنگین بود که اعتبار لازم برای تجهیز آزمایشگاه غذا و دارو تخصیص داده شد.

دوستی در پایان افزود: امیدواریم با فوریت و با کمک سازمان غذا و دارو و دانشگاه‌علوم‌پزشکی، زمان انجام آزمایش‌ها به حداکثر 2.5 تا سه روز کاهش پیدا کند که می تواند روند صادرات محصولات کشاورزی را تسهیل کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه