English

حمید صولت:

استان اردبیل ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: استان اردبیل یک درصد مساحت اراضی کشور را داراست و ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

 استان اردبیل 4 درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حمید صولت مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی منجر به افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی می شود، تصریح کرد: به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزان مجبور هستند با قیمت بسیار پائین محصول خود را به حراج بگذارند تا کمترین سود به جیب تولیدکنندگان برود.

وی با بیان اینکه کاهش تولید گندم سبب شد تا در زمان کمتری نسبت به مدت مشابه سال گذشته جمع‌بندی خرید را در حوزه گندم انجام دهیم، اظهار کرد: کاهش تولید گندم در استان اردبیل کاملا مشهود بوده و به نظر می‌رسد مسئولان باید تدبیری در افزایش تولید گندم و ترغیب کشاورزان در این حوزه داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تعاون روستایی ۸۲ هزار تن، خرید تضمینی گندم را انجام داده و سعی می‌کند برای سایر محصولات تولید شده استان نیز فعالیت مثبتی را در راستای خرید تضمینی انجام دهد.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل یکی از آفت‌های کشاورزی استان اردبیل را خام‌فروشی محصولات اعلام کرد و گفت: استان اردبیل یک درصد مساحت اراضی کشور را داراست و ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند.

صولت ادامه داد: در حال حاضر ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی نظیر عدس، سیب زمینی، عسل و سایر محصولات زراعی، باغی و دامی در استان تولید می شود.

وی یکی از مزیت‌های بی‌نظیر اردبیل را مرزی بودن آن اعلام کرد و افزود: ما نتوانستیم از این مزیت ممتاز استفاده کرده و به فکر توسعه کشت فراسرزمینی و صادرات محصولاتمان باشیم.

مدیر کل تعاون روستایی استان اردبیل ادامه داد: در استان اردبیل کمتر از انگشتان دست صنایع تبدیلی و تکمیلی داریم، در حالی که به راحتی می‌توانیم در فرآوری محصولات سیب زمینی، عسل، محصولات باغی و انواع صیفی جات به ویژه گوجه فرنگی، محصولات باارزش افزوده بیشتر را تولید کنیم.

صولت نمونه این هدررفت منابع را تولید ۲۰۰ هزار تن سیب قرمز در مشگین‌شهر و ۷ هزار هکتار کشت بادام زمینی توصیف کرد و گفت: به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزان مجبور هستند با قیمت بسیار پائین محصول خود را به حراج بگذارند تا کمترین سود به جیب تولیدکنندگان برود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی