English

زهرا آهنگرزاده:

ادامه روند کاهش دما و بارش باران در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بارش این سیستم، عصر امروز تا عصر فردا سه‌شنبه به خصوص در مناطق غربی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز استان به صورت رگباری و با احتمال رعد وبرق و بارش تگرگ رخ دهد.

ادامه روند کاهش دما و بارش باران در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، زهرا آهنگرزاده کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: روند کاهش دما ، امروز و فردا در استان خراسان رضوی ادامه دارد و از روز چهارشنه با خروج این سامانه روند افزایش دما آغاز می‌شود.

آهنگرزاده در ادامه این خبر اضافه کرد: طی۲۴ ساعت گذشته سامانه بارشی در بیشتر مناطق استان فعال بود که بیشترین میزان بارش در مناطق شمالی استان رخ داد به طوری که بیشترین مقدار بارش از قوچان با ۱۴.۱ میلیمتر گزارش شد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در شهر مشهد نیز میزان بارش‌ها متفاوت بود به گونه ای که بیشترین مقدار بارش در شهرک امام با ۷.۲ میلمتر و در ایستگاه فرودگاهی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۵.۵ میلیمتر، ثبت و گزارش شد.

وی همچنین تصریح کرد: از سوی دیگر فعالیت این سامانه همراه با وزش باد شدید همراه شد و بیشترین میزان وزش باد از بردسکن با ۷۹ کیلومتر در ساعت به ثبت برسد.

آهنگرزاده تاکید کرد: پیش‌بینی می‌شود بیشترین حجم بارش این سیستم، عصر امروز تا عصر فردا سه‌شنبه به خصوص در مناطق غربی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز استان به صورت رگباری و با احتمال رعد وبرق و بارش تگرگ رخ دهد که احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل‌ها در این مناطق وجود دارد.

وی ابراز کرد: این سامانه ناپایدار در ساعات شبانگاهی در مسیرهای سردسیر و کوهستانی خراسان رضوی با تشکیل مه و کاهش میدان دید همراه می‌شود و از بعداز ظهر فردا  از مناطق غربی استان از میزان بارش‌ها کاسته می‌شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای شهر مشهد بین ۹ و ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بوده است: پیش بینی می شود دمای هوا ی امروز مشهد در گرمترین ساعات به ۱۳ درجه بالای صفر برسد.

آهنگرزاده در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: در این مدت، قوچان با چهار درجه سانتیگراد بالای صفر و مه ولات با ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خراسان رضوی به ثبت رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی