English

اسداله محسن زاده خبر داد:

تولید بیش از ۴ میلیون نشاء گوجه فرنگی در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: امسال بیش از 4 میلیون نشاء گوجه فرنگی با هدف افزیش بهره‌وری در گلخانه این شرکت تولید می‌شود.

تولید بیش از 4 میلیون نشاء گوجه فرنگی در کشت و صنعت مغان

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، اسداله محسن زاده ، مدیرعامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به منظور افزایش راندمان تولید با بهره‌گیری از توان کارشناسی شرکت، نشاءهای گوجه فرنگی در ۱۰۰ هکتار از مزارع امور زراعت بصورت مکانیزه کشت خواهد شد.

وی افزود: تمام مراحل کاشت، داشت و برداشت گوجه فرنگی در شرکت بصورت مکانیزه بوده و جهت استفاده به کارخانه رب شرکت، تحویل خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان با بیان اینکه سال گذشته بیش از  ۶ هزار تن محصول گوجه از مزارع تولید شد، گفت: بذر گوجه فرنگی ارقامی شامل ۱۱ رقم کاملا صنعتی با راندمان بسیار بالا  از شرکت‌های معتبر دنیا خریداری شده و در مرحله کشت قرار گرفته است.

محسن زاده با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد امور باغی این شرکت بصورت مکانیزه انجام می‌شود، گفت: در سال جدید به کاشت باغ جدید گلابی و گیلاس در باغات شرکت اقدام شده و در سال‌های آینده هم باغات شرکت توسعه خواهد یافت.

وی افزود: شکوفه دهی ارقام مختلف درختان میوه در حد مطلوب بوده و تلقیح مناسب در گل‌ها هم به خوبی صورت گرفته است.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: با تامین به موقع نهاده‌های باغی و نظارت دقیق در هرس درختان ، سال گذشته تولید محصولات باغی این شرکت از پنج هزار و ۶۰۰ تن به هفت هزار تن افزایش یافت.

محسن زاده با اشاره به توسعه باغ زیتون شرکت گفت: کل باغ زیتون شرکت ۳۰۰ هکتار است که ۷۰ هکتار آن سال گذشته ایجاد و برای جلوگیری از خام‌فروشی و خلق ارزش افزوده نسبت به فرآوری آن اقدام شده و با استحصال کنسرو زیتون در بسته‌بندی‌های شیک روانه بازار مصرف می‌شود.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه