English

ابراهیم رودسرابی:

بارش تگرگ بیش از ۸۰ میلیارد تومان به کشاورزی خوشاب خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب بیان کرد: تنها ۵ درصد از مزارع و باغات شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند و از بی توجه کشاورزان به پوشش بیمه‌ای مزارع و باغات خود انتقاد داریم.

بارش تگرگ بیش از ۸۰ میلیارد تومان به کشاورزی خوشاب خسارت زد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم رودسرابی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب در خبری اعلام کرد: بر اثر بارش تگرگ در روز‌های اخیر بیش از ۸۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان خوشاب خسارت وارد شده است.

رودسرابی در ادامه این خبر با اشاره به مناطق باغی خسارت دیده این شهرستان اضافه کرد: این خسارات به باغات پسته، گندم، جو و انگور شهرستان خوشاب وارد شده است.

 وی ادامه داد: در مجموع هزار هکتار از مزارع و باغات شهرستان خوشاب بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر تگرگ خسارت دیده است.

مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تنها ۵ درصد از مزارع و باغات شهرستان تحت پوشش بیمه کشاورزی هستند و از بی توجه کشاورزان به پوشش بیمه‌ای مزارع و باغات خود انتقاد داریم و متاسفانه پرداخت هرگونه خسارت به کشاورزان صرفا از طریق بیمه امکان پذیر خواهد بود.

وی همچنین متذکر شد: هر ساله بارش تگرگ خسارت قابل توجهی را به باغات و مزارع شهرستان وارد می‌سازد و استفاده از دستگاه‌های ضد تگرگ نیز می‌توانست خسارت وارده را به صفر برساند که به رغم پرداخت تسهیلات خرید دستگاه‌های ضد تگرگ، این موضوع نیزمورد بی توجهی قرار گرفته است.

رودسرابی در خاتمه این خبر خاطرنشان کرد: برآورد خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان به مراجع ذیربط گزارش شده که امیدواریم اعتبارات لازم برای جبران خسارات وارده درنظرگرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه