English

رضا سلم‌آبادی:

یکی از سنگرهای جنگ نرم‌ کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی بیان کرد: امسال هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی و همچنین نگهداشت ۱۰تا ۱۳ هزار فرصت شغلی به خصوص طرح‌های کشاورزی و دامپروری که قبلا ایجاد شده در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

یکی از سنگرهای جنگ نرم‌ کمیته امداد است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی عنوان کرد: امسال هدف‌گذاری این کمیته درچارچوب اشتغال‌زایی است و میزان منابع اشتغال کمیته امداد استان از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته به ۲هزار میلیارد تومان رسیده است.

سلم‌آبادی این سخنان را در جلسه تودیع‌ و معارفه روسای کمیته امداد نیشابور با اشاره به شعار سال اظهار کرد و ادامه داد: پرداخت وام در مرحله آخر قرار دارد و پیش‌ از آن استعداد سنجی، مزیت سنجی مشاغل در مناطق بر اساس ظرفیت‌های بومی، مشاوره شغلی و ارائه آموزش انجام می‌شود.

وی افزود: امسال هدف‌گذاری برای ایجاد ۲۰هزار فرصت شغلی و همچنین نگهداشت ۱۰تا ۱۳ هزار فرصت شغلی به خصوص طرح‌های کشاورزی و دامپروری که قبلا ایجاد شده در دستور کار کمیته امداد استان قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی همچنین متذکر شد: در پرونده‌های موقت تحت عنوان تبصره ۱۴ به میزان ۶ تا ۱۸ ماه به مددجویان‌ وام اشتغال و سایر کمک‌ها ارائه می شود تا به خودکفایی و درآمد ثابت برسند.

سلم آبادی اضافه کرد: در حوزه مسکن روستایی تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران برای احداث یک‌هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی امضا شده است و در این‌ چارچوب ۵۰ تا ۶۰ میلیون وام بلاعوض از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود و برای پرداخت تسهیلات ۲۰۰میلیون تومانی با چهاردرصد کارمزد با بنیاد مسکن در حال رایزنی هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اذعان کرد: در نیشابور هم مددجویانی که دارای زمین بوده و یا متقاضی درجاسازی باشند در صورت دارا بودن ضوابط کمیته امداد از این سهمیه می‌توانند استفاده کنند.

وی اعلام کرد: از پارسال با راه‌اندازی نرم‌افزار امداد و سامانه سُها و اتصال به ۲۷ بانک اطلاعاتی وزارت تعاون در حال پالایش مددجویان کمیته امداد هستیم و در این روند نیازمندی‌های خانواده‌های تحت پوشش که قبلا به صورت میدانی بررسی می‌شد احصاء و خانواده‌هایی که واقعا نیازمند هستند شناسایی می شوند و خانواده‌هایی که نیازمند بوده ولی به هر دلیلی به کمیته امداد مراجعه نمی‌کنند از این طریق شناسایی شده و ما به آنها مراجعه خواهیم کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی یادآور شد: به همین خاطر آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد تغییر زیادی ندارد زیرا تقریبا به همان میزانی که از آمار کاسته می‌شود مددجویان جدید شناسایی و اضافه می‌شوند.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: یکی از سنگرهای جنگ نرم‌ کمیته امداد است و امروز ترکش‌های جنگ اقتصادی سفره معیشت مردم را هدف قرار داده است و نوع نگاه مردم نسبت به رافت و مهربانی نظام از بسیاری از انحرافات اجتماعی جلوگیری می‌کند و کمیته امداد در این‌ بخش نقش بسیار مهمی دارد و ظرفیت‌هایی در ایام کرونا در مجموعه کمیته امداد شکل گرفت که نباید به فراموشی سپرده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه