English

معاونت اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

طرح های ابتکاری نخبگان عرصه مشاغل روستایی حمایت می شوند

مجری پروژه ملی صنایع روستا دوست در مورد حمایت از کارافرینان حوزه روستایی گفت: در طرح جدیدی که در حال اجراست ما از کسانیکه دستگاه یا محصولی را در عرصه کشاورزی و دامپروری و روستایی ارائه دهند، حمایت می کنیم تا هم از مخترعان و نوآوران حمایت شده باشد و هم کمک به رونق تولیدات روستایی شود.

طرح های ابتکاری نخبگان عرصه مشاغل روستایی حمایت می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پژمان اکرامیان در نشست خبری امروز خود، با تشریح آخرین وضعیت پروژه ملی صنایع روستا دوست با اشاره به لزوم ایجاد مشاغل جدید در روستاها گفت : برای این امر در حال اجرای پروژه ای هستیم که هر کس دستگاه یا محصولات طرحی را داشت در سامانه ای که در نظر گرفته شده ثبت نام کند و در صورتیکه سه ویژگی کارکرد نوآورانه، آسان و احتیاج نداشتن به ایجاد کارخانه و خط تولیدی خاص را دارا باشد ما از این عزیزان دعوت و از طرحشان حمایت می کنیم.

وی با ذکر اینکه 60 درصد مددجویان کمیته امداد روستایی هستند تصریح کرد: برای همین مقرر شد تا به شیوه ای جدید از افرادی که در این زمینه فعال هستند و می توانند به اشتغال روستایی کمک کنند حمایت شود.

وی با اشاره به شیوه های حمایتی از این طرح گفت : ما می توانیم یا تعدادی از دستگاه های مخترعان مربوط در این حوزه را بخریم یا قطعه زمینی را برای اجرای طرحش در اختیار افرادی که ایده و طرحی دارند یا محصولی تولید کرده اند، قرار دهیم تا طرح هایشان را در این زمین ها پیاده کنند.

به گفته وی با تاکید بر اینکه این طرح از 5 مرداد ماه آغاز شده و تا 28 مهر ادامه خواهد داشت گفت : تاکنون 2 هزار نفر در این سایت ثبت نام کرده اند . مخترعان حوزه مشاغل روستایی نیز می توانند برای ثبت دستگاه یا محصول خود به سایت کمیته امداد مراجعه و ثبت نام کنند.

به گفته وی از بین طرح های دریافتی 99 طرح به نمایشگاه صنایع روستایی، برای جذب سرمایه گذار راه خواهند یافت. گرچه محدودیتی برای حمایت از طرح های برتری که توسط 56 داور از سراسر کشور، ارزیابی می شود، نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی