English

رامین جمشیدی خبر داد:

تامین امنیت زیستگاه های اردبیل برای میزبانی از پرندگان مهاجر

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با انجام اقدامات حفاظتی، زیستگاه های استان برای میزبانی از پرندگان مهاجر، امنیت کامل دارند.

تامین امنیت زیستگاه های اردبیل برای میزبانی از پرندگان مهاجر

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین جمشیدی ، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به نامگذاری دومین شنبه ماه می به نام روز جهانی پرندگان مهاجر گفت: با انجام اقدامات حفاظتی، زیستگاه های استان برای میزبانی از پرندگان مهاجر، امنیت کامل دارند.

وی افزود: بر اساس سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی استان، خوشبختانه شاهد افزایش 10 درصدی حضور پرندگان در تالاب های استان هستیم که نشان دهنده تامین امنیت کافی برای حضور پرندگان است.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل گفت: تامین حقابه تالاب ها، حضور مستمر محیط بانان در مناطق و انجام طرح های مدیریت تالاب در استان را از جمله اقدامات حفاظتی در راستای حفاظت از پرندگان مهاجر عنوان کرد.

جمشیدی می گوید: پرندگان مهاجر عامل پایداری اکوسیستم در زمین هستند و با توجه به اینکه استان اردبیل یکی از مسیرهای اصلی مهاجرت پرندگان محسوب می شود، توجه ویژه ای به این موضوع در استان وجود دارد.

وی با اشاره به شعار امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با عنوان "بخاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید" گفت: متاسفانه هر سال شاهد افزایش نورهای مصنوعی در زمین هستیم که این موضوع می تواند در مسیریابی پرندگان مهاجر اختلال ایجاد کند و این شعار برای جلب توجه جامعه جهانی به اهمیت موضوع حفاظت از پرندگان مهاجر انتخاب شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه