English

رامین جمشیدی خبر داد:

رهاسازی ۴۳ بال انواع پرندگان وحشی در استان اردبیل

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: 43 بال انواع پرندگان وحشی در سطح استان به دامان طبیعت بازگشته است.

رهاسازی 43 بال انواع پرندگان وحشی در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین جمشیدی ، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل با بیان اینکه با تلاش محیط بانان و کارشناسان حیات وحش در این مدت تعداد 43 بال انواع پرندگان وحشی در سطح استان پس از تیمار و بهبودی نسبی به دامان طبیعت  بازگشت گفت: ماموران موفق شدند 10 متخلف شکار و صید و آلودگی های زیست محیطی را به مراجع قضایی معرفی کنند.

وی افزود: همچنین موزه تاریخ طبیعی اردبیل پیرو مصوبات ستاد سفرهای نوروزی استان، از 29 اسفند سال قبل تا پایان تعطیلات همه روزه از ساعت 9 صبح لغایت 17 دایر و پذیرای بازدیدکنندگان از این موزه بود و در ساعات بازدید نیز کارشناس مربوطه معلومات و توضیحات لازم را در خصوص نمونه‌های تاکسیدرمی و تروفه ‌های موجود به بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان اردبیل می گوید: در روز 13فروردین نیز همکاران محیط زیست استان در تمامی شهرستان ها و از طریق همکاری با شهرداری ها نسبت به جمع آوری ماهی قرمز و سبزه مسافران و گردشگران اقدام و در حرکتی نمادین نسبت به توزیع کیسه زباله در بین طبیعت گردان اقدام کردند.

جمشیدی گفت: در حال حاضر 174 هزار هکتار از وسعت استان اردبیل در قالب 6 منطقه شامل اثر طبیعی ملی غار یخگان، اثر طبیعی ملی سبلان، منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال، منطقه حفاظت شده نئور، منطقه حفاظت شده مغان و منطقه حفاظت شده انزان مشگین شهر تحت مدیریت و حفاظت این اداره‌کل قرار دارد که معادل9/78 درصد از کل مساحت استان را در بر می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه