English

حسن قاسم پور خبر داد:

ثبت بیش از ۳۵ هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان اردبیل

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: براساس سرشماری در سال گذشته حضور بیش از 35 هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان به ثبت رسیده است.

ثبت بیش از 35 هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسن قاسم پور ، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به شعار امسال روز جهانی پرندگان مهاجر با عنوان "بخاطر پرنده ها شب ها نور چراغ ها را کم کنید" گفت: براساس سرشماری انجام شده در سال گذشته حضور بیش از 35 هزار پرنده مهاجر در تالاب های استان به ثبت رسیده که این پرندگان برای زمستان‌گذرانی به تالاب های استان اردبیل مهاجرت کرده‌اند که در قالب بیش از 95 گونه مختلف قابل شناسایی هستند.

وی با اشاره به اینکه اردبیل 18سایت سرشماری پرندگان دارد افزود: بیشترین جمعیت پرندگان شمارش‌شده به سایت های میل مغان، تپراق کندی و شورابیل اختصاص دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل می گوید: استان اردبیل و بخصوص شهرهای شمالی استان از جمله شهرستان های پارس آباد و اصلاندوز در مسیر مهاجرت پرندگان قرار گرفته و تعداد زیادی از گونه ‌های مختلف پرنده در تالاب ‌ها، آب‌بند‌ها، شالیزارها، حاشیه رودخانه ‌ها و مزارع این شهرستان برای استراحت و زمستان‌ گذرانی فرود می‌آیند.

قاسم پور بیان کرد: غاز خاکستری، غاز پیشانی سفید کوچک و بزرگ، زنگوله بال، خوتکا، پلیکان خاکستری، قوی فریادکش، اردک تاجدار، اردک سر سبز، اردک ارده ای، اردک سر حنایی، کفچه نوک، کشیم کوچک، چنگر، باکلان کوچک و باکلان بزرگ از جمله پرندگان مهاجر به منطقه هستند.

وی گفت: در همین راستا پایش و سرشماری پرندگان مهاجر هرساله مطابق برنامه جهانی در ژانویه (دی ماه) در تالاب های استان به منظور برآورد جمعیت و تنوع گونه‌ها، مقایسه جمعیت و تنوع پرندگان موجود در هر یک از مناطق تالابی، توصیف تغییرات حاصله در اندازه جمعیت و پراکنش جمعیت‌های پرندگان مهاجر آبی و در راستای مدیریت بهینه و حفاظت و حراست از پرندگان مهاجر و همچنین ارزیابی اهمیت هر یک از سایت‌ها سرشماری پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی صورت می گیرد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از عموم شهروندان و دوستداران حیات وحش خواست موارد شکار و صید غیرمجاز و سایر تخلفات زیست محیطی را از طریق شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه