English

سعید شهند خبر داد:

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در اردبیل

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: همزمان با برنامه جهانی سرشماری پرندگان آبزی و کنار‌آبزی، سرشماری این پرندگان در استان نیز آغاز شده است.

آغاز سرشماری زمستانی پرندگان آبزی و کنار آبزی مهاجر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سعید شهند ، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: این سرشماری با هدف جمع‌آوری اطلاعات و آگاهی از تعداد و تنوع گونه‌های پرندگان و همچنین تغییرات جمعیت هرگونه از پرندگان آبزی و کنارآبزی همزمان با برنامه جهانی و کشوری سرشماری، در استان اردبیل نیز اجرا می‌شود که سرشماری مذکور لازمه شناخت عوامل موثر در تغییرات جمعیت و مدیریت بهینه گونه‌ های مهاجر زمستانی خواهد بود.

او افزود: این سرشماری در بیش از 20 سایت سرشماری پرندگان انجام خواهد شد که همکاران ما در اداره حفاظت و مدیریت حیات‌وحش، اداره یگان حفاظت و ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های تابعه از تاریخ 22 الی 28 دی ماه در تالاب‌ ها، آبگیرها و زیستگاه ‌های زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر، سرشماری را اجرا خواهند کرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در این ایام که مناطق شمالی کره زمین سرد و یخبندان است، پرندگان منطقه سیبری در روسیه مقصد خود را مناطق گرمسیر استان به ویژه تالاب ‌های نوار مرزی پارس‌آباد قرار می‌دهند و تا اوایل فروردین سال بعد که به زادگاه اصلی خود برمی‌گردند، میهمان تالاب‌ های مذکور بوده و از حفاظت و حمایت اداره کل برخوردار می شوند.

شهند می گوید: هرساله هزاران قطعه پرنده حمایت شده از جمله پلیکان، زنگوله‌ بال، خروس‌کولی، قوی گنگ، قوی فریادکش، غاز خاکستری، عروس‌غاز، انواع اردک، فاخته و درنای خاکستری برای زمستان‌گذرانی به استان اردبیل مهاجرت می‌کنند.

او بیان کرد: هرگونه شکار و صید پرندگان ممنوع بوده و ماموران یگان حفاظت محیط زیست به طور شبانه‌روزی در حال گشت‌زنی بوده و با شکارچیان متخلف برخورد خواهند کرد و از دوستداران حیات وحش خواست هرگونه تخلف را به شماره ارتباطات مردمی 1540 گزارش دهند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه