English

سرپرست شرکت گاز مازندران خبر داد:

نشت‌یابی بیش از ۲۵ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در مازندران

سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت: در سال گذشته بیش از 25 هزار و 600 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در استان مازندران نشت یابی شد.

نشت‌یابی بیش از 25 هزار و 600 کیلومتر خطوط تغذیه و شبکه در مازندران

به گزارش خبرگزاری  موج مازندران، قاسم مایلی رستمی ضمن بیان مطلب فوق، با بیان این که اقدامات ایمنی و تلاش برای پایداری شبکه گاز همواره در سرلوحه عملکرد این دستگاه خدمت رسان قرار دارد، اظهار داشت: به همت و تلاش شبانه روزی متخصصان در بخش بازرسی فنی در استان، بیش از 25 هزار و 600 کیلومتر نشت یابی خطوط تغذیه و شبکه به همراه یک میلیون و 100 هزار مورد نشت یابی انشعاب در سال 1400 انجام شده است.

وی با اشاره به این موضوع که یک هزار و 163 فقره ایستگاه تقلیل فشار و اندازه گیری گاز با دستگاه GMI مورد ایمن سازی و نشت یابی قرار گرفته است، ادامه داد: در سال گذشته تعداد 1670 مورد نشت یابی زیرزمینی و 78 هزار و 598 مورد نشت یابی هوایی کشف و ترمیم شده و با این اقدامات از بروز سوانح و هدر رفت سرمایه های ملی پیشگیری شده است.

سرپرست شرکت گاز استان مازندران گفت: در راستای صیانت از دارایی های فیزیکی و اصول اطمینان از کیفیت به‌کارگیری اجناس مصرفی و پروژه‌های عمرانی کارشناسان این شرکت در سال گذشته بیش از 13 هزار و 715 قلم اجناس را در 2 هزار و 177 مورد تأیید قرار دارند که یک هزار و 739 مرحله بازرسی در داخل استان و 438 مورد بازرسی در کارخانجات خارج از استان بوده، همچنین در راستای همکاری با دیگر شرکت های گاز استانی نسبت به 103 مرحله بازرسی نیابتی برای شرکت گاز استان های خوزستان، فارس، خراسان رضوی، مرکزی، البرز، آذربایجان شرقی و... در کارخانجات داخل استان انجام شد تا کالاهای مورد نیاز پروژه های اجرایی و تأسیسات در حال بهره‌برداری را در مراکز تولید سطح کشور مورد بازرسی قرار دادند و کلیه اجناس پس از انجام تست های لازم در آزمایشگاه‌های ذیصلاح و تطابق نتایج آزمون ها با استانداردهای بین المللی و حصول اطمینان از کیفیت آنها تأیید و به کارگیری شد.

وی با بیان اینکه با استفاده از سیستم‌های کنترلی، نظارتی، ایمنی و آزمایش سلامت تجهیزات، راه برای عدم نصب کالای غیراستاندارد هموار می‌شود، تصریح کرد: واحد بازرسی فنی با حضور فعال و انجام بازرسی در سطوح مختلف شامل مراحل تولید، خرید و نصب تجهیزات و قطعات با انجام تست‌های عملکردی، احتمال به کارگیری و استفاده از تجهیزات و قطعات غیر استاندارد را به حداقل رسانده ‌است.

مایلی رستمی اظهار داشت: در این راستا با انجام 21 مورد تست هیدرواستاتیک، 664 مورد تست مقاومت و نشتی، 23 مورد آزمایش مقاومت الکتریکی پوشش لوله های فولادی از به کارگیری اجناس با کیفیت و اجرای صحیح پروژه ها اطمینان حاصل شد.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت گاز مسئولیت حفظ ایمنی تأسیسات گاز تا درب منازل مشترکین را بر عهده دارد، گفت: مسئولیت حفظ ایمنی داخل منازل بر عهده مشترکین گاز طبیعی است و مصرف کنندگان باید با بررسی مستمر تجهیزات و لوازم گازسوز، ایمنی منازل خود را تضمین کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه