English

در سال ۹۸ محقق شد؛

نشت یابی ۳۶۰۰ کیلومتر خطوط لوله گاز استان هرمزگان

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان خبر داد: در سال 98، سه هزار و 600 کیلومتر خطوط لوله گاز استان مورد نشت یابی قرار گرفت.

نشت یابی 3600 کیلومتر خطوط لوله گاز استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فواد حمزوی مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان در خصوص اقدامات بازرسی فنی این شرکت در سال 98، گفت: در زمینه بازرسی فنی در سال گذشته می­ توان به انجام بازرسی بیش از 4500 کالا، انجام بالغ بر 14 تست نیوماتیک پلی اتیلن درون شهری، بازرسی از 20 پروژه در سطح استان و همچنین انجام  7 تست هیدرواستاتیک و تست پوشش خطوط فلزی برون شهری، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در سال 98 و به همت تلاش شبانه روزی پرسنل این واحد، موجب گازدار شدن بیش از 350 کیلومتر خطوط گازدار در سطح استان شده ایم.

حمزوی بیان کرد: در راستای نگهداری بهینه تاسیسات و تجهیزات شرکت گاز استان هرمزگان، طبق برنامه زمان بندی مشخص ایستگاه های CGS،TBS،MRS و همچنین ایستگاه هایCPS بازرسی دوره ای از  آن ها  انجام و موارد قابل اصلاح به واحد های ذی ربط ابلاغ شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان افزود: در سال 98 و با  هماهنگی هایی که انجام شد، موفق به برگزاری 4 دوره آموزشی تخصصی در زمینه پوشش، حفاظت کاتدی و سیستم ارتینگ جهت ارتقای سطح اطلاعات فنی کارکنان شرکت گاز استان هرمزگان در واحدهای مختلف شدیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه عملکرد نشت یابی در سال98  نیز می ­توان به انجام 3600 کیلومتر نشت یابی در سطح استان هرمزگان و کشف بیش از 1569 مورد نشتی نام برد که این امر موجب جلوگیری از هدر رفت منابع طبیعی و از دست دادن سرمایه های ملی شده است.  

وی در ادامه در خصوص مسئول اهداف واحد بازرسی فنی و نشت یابی شرکت گاز استان هرمزگان در سال 1399 افزود: قرار گرفتن شرکت گاز استان هرمزگان در بین 5 شرکت گاز استانی برتر یکی از این اهداف است و بی شک این امر  با برنامه ریزی و پشتکار تمامی کارکنان محقق خواهد شد.

حمزوی به اهداف دیگر این واحد در سال جاری و در زمینه بازرسی فنی اشاره و تصریح کرد: در زمینه بازرسی فنی، مکانیزه کردن تست های نیوماتیک، هیدرواستاتیک و پوشش در حال برنامه ریزی است و همچنین در راستای کنترل مدیریت خوردگی و پیاده سازی نظام دارای های فیزیکی، استفاده از روش های Advance NDT از جمله Corrosion Mapping  ، Phased Array موجب می شود تا بتوانیم با پیش بینی و تخمین عمر تاسیسات ،مانع از هرگونه خسارت و قطعی گاز در صنایع استراتژیک در سطح استان شویم.

وی افزود: در حوزه نشت یابی نیز با ارتقای نرم افزار نشت یابی از طریق ایجاد دسترسی نرم افزار به واحد بهره برداری، امکان اعلام نشتی درجه 1 و درجه 2 به صورت آنلاین جهت بالابردن سرعت انجام رفع نشت و همچنین حذف مکاتبات پیرامون این موضوع را در بر خواهد داشت و همچنین استفاده از نقشه های سه بعدی ایزومتریک ایستگاه ها با نرم افزار solid work  و برقراری ارتباط بین سامانه  GISو نرم افزار نشت یابی بمنظور ارتقای انجام نشت یابی شبکه، انشعاب و ایستگاه های شرکت گاز استان هرمزگان نیز  را می­توان یکی دیگر از اهداف این واحد در سال 1399 بر شمرد.

حمزوی در پایان ضمن تقدیر و تشکر  از تلاش های بی وقفه پرسنل بازرسی فنی و نشت یابی و همکاری شایسته سایر واحد­ها با این واحد، خاطر نشان کرد: در خصوص تمامی موارد ذکر شده، لازم می­دانم به پاس تلاش های مستمر همکارانم در این واحد که در راستای پیشرفت روزافزون و مطابق چشم انداز شرکت گاز استان هرمزگان گام بر­ می دارند، تقدیر و تشکر می­ کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه