English

سید مصطفی علوی خبر داد:

نشت یابی بیش از ۵ هزار کیلومتر شبکه گاز در اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از نشت یابی بیش از 5 هزار کیلومتر شبکه گاز در اصفهان در سال 98 خبر داد.

نشت یابی بیش از 5 هزار کیلومتر شبکه گاز در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید مصطفی علوی گفت: از مهر ماه سال گذشته تا کنون 5هزار و 700 کیلومتر شبکه گازرسانی در نقاط مختلف استان اصفهان مورد نشت‎یابی قرار گرفته و رفع نشتی آنها در اولویت و در حال انجام می باشد.

وی افزود: نشت یابی تمامی ایستگاه های تقلیل فشار مناطق شش گانه شهرستان اصفهان شامل؛ 766 ایستگاه پایان پذیرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: به اهمیت و حساسیت نشت یابی اشاره کرد و آن را مهمترین عامل در جهت جلوگیری از هدر رفت منابع انرژی دانست و اظهار داشت: نشت گاز پدیده خطرناکی است که همواره امکان بروز آن در مسیر خطوط لوله، ایستگاه ها و ...وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، ادامه داد: در راستای بهره برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران نیز بازرسی‌هایی برنامه ریزی شده  از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی صورت می پذیرد..

علوی،با اشاره به اینکه عواملی از قبیل خوردگی داخلی و خارجی، تغییر بستر خاک و حوادث غیر مترقبه همچون زلزله و آب بردگی و.... اغلب منجر به ایجاد نشتی در خطوط  لوله می گردد، افزود: با توجه به وجود حدود 26 هزار کیلومتر خطوط شبکه تغذیه، توزیع و انشعابات در سطح استان اصفهان، عملیات نشت یابی در قالب دو پیمان بارسی وکنترل نشت مناطق شش گانه اصفهان و نواحی 22 گانه به منظور حفظ ایمنی و حفاظت از سرمایه ملی به صورت پیمایشی و توسط دستگاه های نشت یاب FID یا لیزری انجام می گیرد.

 وی گفت: همچنین جهت شناسایی گاز مردابی از گاز شهری از دستگاه اتان سنج استفاده می شود که با توجه به لزوم به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در حال حاضر یک دستگاه اتان سنج دیجیتال پیشرفته خریداری و تعدادی نیز در دست خرید می باشد.

علوی، اظهار داشت: جهت  تحقق گازرسانی پایدار و ایمن، علاوه بر نشت یابی روزانه، ثبت گزارش روزانه و ماهیانه  موارد ناایمن شامل؛ علمک معلق، حوضچه شیر بدون در پوش، علمک تصادفی، سرقت گاز، نصب توری و..)  نیز در اسرع وقت به واحدهای بهره برداری و HSE  گزارش می گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: از آنجائی که برنامه های نشت یابی تحت عنوان" L.D.A.R "تنها به شناسایی نشت و رفع آن کمک می کند، موضوعاتی همچون اندازه گیری حجم گاز نشت شده،  تجزیه و تحلیل نشت، برآورد اقتصادی، استفاده از تکنولوژی های جدید و برنامه ریزی آتی در مباحثی چون DI&M مطرح می گردد این شرکت نسبت به پیاده سازی آن در حال اقدام بوده و با ارائه طرح پژوهشی با عنوان  DI&M به دنبال ایجاد رویکردی  جدید در عملیات نشت یابی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه