English

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی بیش از ۸۶۹۰ واحد مسکونی در مازندران

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت:‌ در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از هشت هزار و 690 واحد آغاز شده است.

آغاز عملیات اجرایی بیش از 8690 واحد مسکونی در مازندران

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، سید محمد نظری، اظهار داشت: تاکنون 116 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن این استان نام‌نویسی کرده‌اند که پالایش این افراد نیز درحال انجام است.

وی با بیان اینکه سهمیه استان به صورت سالانه 38 هزار و 500 واحد است،‌ ادامه داد: در این استان طی چهار سال باید 155 هزار واحد ساخته شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به اینکه تقریباً تأمین زمین برای مدت زمان دو ساله اول انجام شده است، افزود: بیش از چهار هزار هکتار اراضی منابع طبیعی را دریافت کرده‌ایم که به دلیل ارزش بالایی که از لحاظ قیمت دارد، امکان آن وجود ندارد که این زمین‌ها وارد این فاز شود، اما بر اساس دستور وزیر محترم راه و شهرسازی باید این اراضی را بفروشیم و زمین‌های مستعد و مناسب را جایگزین کنیم.

وی بیان داشت: همکاران ما در استان برای ایجاد شهرک جدید حدود 380 هکتار زمین را از منابع طبیعی گرفتند و یک تفاهم نامه نیز با بنیاد مستضعفان منعقد شد که امروز اجرایی شد و مقرر شده 120 هکتار از اراضی خود را ارائه دهند و این زمین‌ها برای دهک‌های یک تا سه رایگان و برای سایر به شکل توافقی باشد.

نظری با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی بیش از هشت هزار و 690 واحد آغاز شده است، گفت: کارگزاران ما، بنیاد مسکن،‌ بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز همکاری داشتند.

وی از افتتاح واحدهای جدید در هفته‌های آتی خبر داد و عنوان داشت: برای هفته‌های آتی افتتاح خواهیم داشت چراکه تعداد واحدها از مرحله 12 هزار و 500 می‌گذرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران خاطرنشان ساخت:‌ به منظور پالایش متقاضیان واجد شرایط با پیشخوان دولت قرارداد بستیم تا با وجود 570 دفتر پیشخوان دولت در سطح استان، استخراج نهایی متقاضیان سرعت یابد.

وی در خصوص نحوه مکان‌یابی زمین‌های استان ادامه داد: زمین‌هایی که برای شهرک‌ها انتخاب شده‌اند در محدوده هستند و طبق قانون اجازه خروج از حریم را نداریم.

نظری تأکید کرد:‌ پیش از آغاز از دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز استعلام گرفته می‌شود تا امکانات پاسخگوی نیازها باشد و پس از این مرحله برای فرآیند آماده‌سازی، صدور پروانه ساختمانی و اتصال متقاضی به پروژه اقدام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بسته به نوع زمین آپارتمان سازی و ویلاسازی صورت گرفته است، گفت: در این استان نهایت ساختمان‌های چهار طبقه ساخته می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران تصریح کرد: تعداد مجردانی که در این استان ثبت نام کرده‌اند، 55 هزار نفر بوده که پالایش نهایی نشده است و پالایش مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی بیشترین تراکم ثبت نام را مربوط به شهرستان بابل خواند و افزود: پس از آن در ساری و آمل بیشترین نام‌نویسی را شاهد بودیم و کمترین ثبت نام مربوط به شهرستان گلوگاه و جویبار بود.

نظری از ساخت مسکن برای روستاییان خبر داد و عنوان داشت: ساخت مسکن روستایی و مسکن محرومان نیز در دستور کار قرار دارد و 10 هزار واحد مسکن از تعداد سهمیه مذکور باید به روستاییان تحویل داده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه