English

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر:

با چالش جمعیتی نیروی کار در کشور مواجه هستیم

نماینده مردم مشهد بیان کرد: موج بی‌دقتی در ارتباط با تحصیلات غیر مرتبط با بازار کار کشور و حتی ارائه خدمات در کشورهای همسایه از جمله مشکلاتی بوده که در سالهای قبل رخ داده.

با چالش جمعیتی نیروی کار در کشور مواجه هستیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در سخنانی عنوان کرد: اکنون با یک چالش جمعیتی نیروی کار در کشور مواجه هستیم زیرا بخشهای مختلف نیروی کار ماهر را می‌طلبد اما کسی نیست و این مساله جدی است.

حجت‌الاسلام پژمانفر این سخنان را در مراسم گرامیداشت روز بسیج کارگری در مشهد اظهار کرد و ادامه داد: به تازگی جلسه‌ای با صنف کیف و کفش و چرم داشتیم و گفتند که نیرویهای جوان وارد این عرصه نمی‌شوند و این صنعت را از دست می‌دهیم چون جایگزین نداریم.

وی اضافه کرد: موج بی‌دقتی در ارتباط با تحصیلات غیر مرتبط با بازار کار کشور و حتی ارائه خدمات در کشورهای همسایه از جمله مشکلاتی بوده که در سالهای قبل رخ داده و الان می‌بینیم یک نفر چهار سال درس خوانده اما کار مرتبط پیدا نمی‌کند و باید برود مهارت‌آموزی کند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: امروز باید با هم کمک کنیم و نظام کارگری باید حمایت شود تا محیطی ایجاد شود که کارگر نگران امنیت شغلی و درآمد خود نباشد.

حجت‌الاسلام پژمانفر تاکید کرد: در صنعت خودروسازی راه ما این نیست که مسیر غلط گذشته را برویم و ۲ خودروساز بزرگ کشور اینهمه نارضایتی ایجاد کردند و در صنایع موشکی و هسته‌ای چگونه جلو رفتیم و در خودروسازی هم باید همینگونه باشد و چرا باید به جایی برسیم که وارادات خودرو انجام دهیم.

وی ادامه داد: مردم به اندازه پولی که به خودرو می‌دهند خدمت تحویل نگرفته و نمی‌گیرند و به عنوان نمونه یک نفر خودرو نو گرفته و ۲۷ مرتبه دم تعمیرگاه برده و همه وسایل را تعویض کردند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی: با شرایطی که مشاهده می‌شود اراده حل مسایل در دولت وجود دارد.

حجت‌الاسلام پژمانفر با اشاره به شعار امسال هم گفت: نامی که رهبر معظم انقلاب برای هر سال انتخاب می‌کنند تشریفاتی نیست و حاصل کار دقیق کارشناسی و ریل‌گذاری برای کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه