English

رضا صحراگرد:

افزایش اماکن خدماتی در خراسان رضوی به ۵۲ باب

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری خراسان رضوی بیان کرد: در سال ۱۴۰۰ همچنین ۱۷ فقره موافقت اصولی جدید برای ساخت مجتمع خدماتی و رفاهی برای سرمایه گذاران جدید صادر شده است.

افزایش اماکن خدماتی در خراسان رضوی به ۵۲ باب

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا صحراگرد معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: با احداث هفت مجتمع جدید خدماتی‌ رفاهی بین‌راهی در استان طی سال ۱۴۰۰، شمار این اماکن خدماتی در خراسان رضوی به ۵۲ باب افزایش یافت.

صحراگرد در ادامه افزود: هم اکنون این استان از نظر تعداد مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی رتبه سوم کشور را دارد، ضمن اینکه با آغاز به ساخت ۹ مجتمع جدید در استان، مجموع مجتمع‌های در حال ساخت خراسان رضوی به عدد ۳۵ رسیده است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ همچنین ۱۷ فقره موافقت اصولی جدید برای ساخت مجتمع خدماتی و رفاهی برای سرمایه گذاران جدید صادر شده و مجموع موافقت اصولی های معتبر اکنون به عدد ۴۷ رسیده است.

وی تصریح کرد: مجوزهای مجتمع‌های خدماتی رفاهی در چهار درجه و با توجه به وسعت و امکانات مجتمع درجه بندی می شود و هر مجتمع، بسته به درجه آن، بین ۲۰ تا ۵۰  نفر اشتغال مستقیم و ۱۰ تا ۴۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می کند که با توجه به ماهیت و محل قرارگیری مجتمع‌ها، بیشتر از نوع اشتغال روستایی است.

صحراگرد اطلاع داد: با توجه به وسعت و امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی افتتاح شده، مجتمع‌های در حال احداث و موافقت اصولی‌های صادر شده جدید، برآورد می شود با سرمایه گذاری های فوق، در دوره زمانی یاد شده در حدود ۲۲۰ نفر اشتغال دائم و موقت در این بخش ایجاد شده باشد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری خراسان رضوی با اشاره به وقوع تصادفات جاده ای به عنوان مقوله ای پیچیده و چندوجهی ابراز کرد: نمی‌توان گفت با افتتاح هفت مجتمع جدید در سال گذشته چقدر از حوادث جاده ای استان کاسته شده است اما بدیهی است که افزایش مجتمع‌های خدماتی رفاهی با توجه به ماهیت عملکردی آنها در مسیر جاده ها، بر ایمنی جاده ای استان افزوده است.

وی یادآور شد: اگر مجتمع‌های در حال ساخت و در مرحله اخذ استعلام در سالهای آتی بهره برداری شوند، وضعیت استان از حیث تامین مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی به شکل قابل توجهی ارتقا خواهد یافت و به عدد میانگین "هر ۴۷ کیلومتر راه یک مجتمع خدماتی رفاهی" خواهد رسید که شرایط مناسب و قابل قبولی خواهد بود.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری خراسان رضوی توضیح داد: تلاش این اداره کل بر این است که کیفیت ارائه خدمات در این مجتمع‌ها، به موازات ارتقای کمی آنها افزایش یابد تا موجب رضایتمندی مسافران و زوار معزز حرم مطهر رضوی گردد.

صحراگرد خاتمه خاطرنشان کرد: خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته، در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه