English

بسته ویژه خبری اوقاف و امور خیریه یزد؛

۴۵ امامزاده و بقعه متبرکه یزد پذیرای مهمانان نوروزی / لزوم بهره گیری از بقاع متبرکه در شاه‌راه اصلی شمال به جنوب کشور برای ترویج فرهنگ اسلامی

وقف جدید در استان یزد به مناسبت روز جوان و آمادگی 45 امامزاده و بقعه متبرکه یزد برای پذیرایی از مهمانان نوروزی در نوروز 1401، برخی عناوین این بسته خبری است.

45 امامزاده و بقعه متبرکه یزد پذیرای مهمانان نوروزی / لزوم بهره گیری از بقاع متبرکه در شاه‌راه اصلی شمال به جنوب کشور برای ترویج فرهنگ اسلامی

به گزارش خبرگزاری موج یزد، نشست هیئت امناء و مدیران مراکز افق امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان میبد در محل فرمانداری میبد برگزار گردید.

بقاع متبرکه شهرستان میبد باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند

سجادی پور فرماندار میبد گفت: با توجه به اینکه استان یزد به عنوان شاه راه اصلی شمال به جنوب می باشد، می طلبد که از ظرفیت امامزادگان به عنوان مقصد گردشگری و از فضای معنوی آن جهت ترویج فرهنگ اسلامی استفاده شود.

در ادامه حجت الاسلام کرمی معاون فرهنگی اجتماعی به تشریح طرح آرامش بهاری پرداخت و گفت: هیئت امناء امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان میبد باید میزبان خوبی برای مسافرین و زائرین نوروزی بوده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

امامزادگان و بقاع متبرکه یزد پذیرای مهمانان نوروزی هستند

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در 45 امامزاده و بقعه متبرکه یزد اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: به منظور تحقق تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، طرح آرامش بهاری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از ۲۸ اسفند سال جاری تا ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۱ در 45 امامزاده و بقعه متبرکه در استان یزد برگزار می‌شود.

او اظهار داشت: در جهت اجرای طرح آرامش بهاری 5 امامزاده سطح یک از قبیل ( امامزاده جعفر (ع)، امامزاده سیدجعفر محمد (ع) ، امامزاده سید نصرالله (ع)، شاهزاده فاضل (ع) همگی از شهر یزد و امامزاده عبدالله (ع) از شهرستان بافق ) 16 امامزاده سطح 2 و 24 امامزاده در سطح 3 میزبان ویژه برنامه های نوروزی می باشند.

حجت الاسلام زارع زاده اضافه کرد: برگزاری مراسم ویژه تحویل سال، برپایی خیمه‌های معرفت، برپایی غرفه‌های انتظار و مهدویت، کودک و نوجوان، مشاوره و عفاف و حجاب، برگزاری ویژه برنامه‌های فرهنگی و قرآنی و مناسبتی، نصب تابلو‌های نمایشگاهی از جمله برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

وی افزود: ویژه برنامه هایی از قبیل پخش فیلم با موضوع خانواده و مهدویت ، معرفی شخصیت های شاخص و تاثیر گذار حادثه عاشورا به شیوه الکترونیکی و جذاب ، زیارت مجازی حرم اهل بیت (ع) بمناسبت ایام پیش رو در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام زارع زاده از حضور مبلغین در طول اجرای طرح خبر داد و تاکید کرد: 25 مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 12 مبلغ بومی به صورت حضوری در خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه فعالیت خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: این طرح یکی از طرح‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با رویکرد فرهنگی - مذهبی و با هدف خدمت رسانی به زائران است که امسال نیز همه شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در اجرای برنامه‌ها در بقاع مجری طرح رعایت خواهد شد.

وی اظهار داشت : تقویت باور‌های دینی و مذهبی مسافران نوروزی و ایجاد بستر حضور قشر‌های مختلف مردم در آستان مقدس امامزادگان واجب التعظیم از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری است.

زارع زاده در پایان از اجرای طرح شمیم خدمت برپایی نمایشگاه دستاوردهای زنان خانوار همچنین برگزاری طرح قرار دوازدهم ( حمایت از خانواده آسیب پذیر از کرونا و نیازمند به نیابت از حضرت مهدی (عج) اشاره کرد و گفت: افراد مشتاق به خدمت در این زمینه می‌توانند به امامزادگان شاخص سطح استان مراجعه کنند.

وقف جدید در استان یزد به مناسبت روز جوان

لازم به ذکر است: همزمان با میلاد حضرت علی‌اکبر (علیه‌السلام) و روز جوان زمینی به متراژ ۴۵۵ مترمربع و به ارزش تقریبی یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با نیات ازدواج جوانان، تهیه جهیزیه، کمک به نیازمندان، افطاری ماه مبارک رمضان و امور جاری و فرهنگی مسجد جامع مزرعه‌نو توسط واقف جوان آقای سجادی وقف شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه