English

طرح آرامش بهاری در ۸ بقعه شاخص کردستان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه در 8 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

طرح آرامش بهاری در 8 بقعه شاخص کردستان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند در گفت و گو با رسانه های کردستان اظهار داشت: امسال برای دوازدهمین سال طرح آرامش بهاری از 28 اسفندماه تا 13 فروردین ماه در 8 بقعه متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با بیان اینکه برنامه‌های طرح آرامش بهاری در سه حوزه خدماتی و رفاهی، فرهنگی و مذهبی و اطلاع‌رسانی و تبلیغات اجرا خواهد شد؛ افزود: در حوزه خدماتی و رفاهی، نظافت و آراستگی بقاع متبرکه جهت میزبانی از زائرین، تعطیل کردن فعالیت‌های عمرانی و آماده سازی فضاهای اسکان صورت خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه در بقاع متبرکه امامزاده پیر عمر و قرآن متبرک نگل شهرستان سنندج، امامزاددگان هاجر و سارا، جعفر دلبران و سیدجلال‌الدین باباگرگر شهرستان قروه و امامزادگان عبدالله، اسماعیل و محمدو بقعه شیخ فاضل گروس، شهرستان بیجار برگزار خواهد شد.

کاروند اظهار کرد: در حوزه فرهنگی و مذهبی مراسم غبارروبی و عطر افشانی گلزار شهدا واقع در بقاع متبرکه در آخرین پنجشنبه سال انجام خواهد شد.

وی برگزاری مراسم لحظه تحویل سال و برپایی خیمه معرفت در بقاع شاخص با هدف معرفت‌افزایی به زائرین و ایجاد فضایی شاد برای کودکان، برپایی دفاتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه را برنامه این اداره کل در حوزه فرهنگی و اجتماعی دانست.

کاروند با بیان اینکه غرفه کودک و نوجوان، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره وقف، ایستگاه سلامت، غرفه عفاف و حجاب، چندرسانه‌ای و.... در خیمه‌های معرفت بقاع مجری طرح برپا می‌شود؛ افزود: نصب سلسله پوسترهای نمایشگاهی، اجرای مسابقات فرهنگی روزانه، اقامه نماز جماعت و برپایی نماز در 8 بقعه، برنامه‌های سخنرانی در بقاع متبرکه مجری طرح با موضوعات فرهنگی صورت خواهد گرفت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از همکاری بیش از 15 روحانی و مبلغ در بقاع متبرکه مجری طرح جهت فعالیت‌های فرهنگی از جمله اقامه نماز جماعت خبر داد و گفت: مراسم ویژه روز جمهوری اسلامی 12 فروردین و مراسم‌های فرهنگی در 13 فروردین همزمان با روز طبیعت در بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات گفت: هماهنگی با صدا و سیما جهت تهیه گزارش‌های خبری، تهیه مستند گزارشی از فعالیت‌های آرامش بهاری، گزارش تصویری از فعالیت‌ها، چاپ بروشور و نقشه، دعوت از خبرنگاران جهت انعکاس فعالیت‌ها، تهیه اخبار و ارسال آن در رسانه‌ها و فضای مجازی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در این حوزه است.
وی بیان کرد: در قالب طرح قرار دوازهم، بسته‌های معیشتی، بهداشتی، فرهنگی در 12 فروردین توزیع می‌شود.

وی افزود: همچنین نظارت بر آراستگی و فضاسازی، اقامه نماز جماعت، اجرای برنامه روزانه مذهبی، برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی ایستگاه‌های سلامت و بهداشت، برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نصب پوسترهای نمایشگاهی و برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی در بقاع متبرکه و مجتمع‌های بین راهی صورت خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه