English

زائران بقاع متبرکه کردستان ویزیت رایگان می شوند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به آغاز طرح مانور سلامت همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه استان گفت: در راستای اجرای این طرح زائران بقاع متبرکه ویزیت رایگان می شوند.

زائران بقاع متبرکه کردستان ویزیت رایگان می شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حجت الاسلام محمد کاروند پیش از ظهر امروز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه ها اظهار داشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از ظرفیت و جایگاه بقاع متبرکه و همچنین ظرفیت وقف در حوزه دارو و درمان، در دهه ولایت مانور سلامت را در بقاع متبرکه سطح کشور برگزار  می کند.

وی با بیان اینکه در استان کردستان  پنج بقعه متبرکه میزبان اجرای طرح است، گفت: این طرح در بقعه متبرکه امامزاده پیر محمد (ع) و هاجر خاتون(س) سنندج،آرامگاه پیرغزایی (ره) سقز، امامزادگان هاجر و سارا(س) قروه و بقعه متبرکه امامزادگان عبدالله،اسماعیل و محمد(ع) شهر پیرتاج بیجار برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان با اشاره به اینکه طرح از 29 و همزمان با آغاز دهه ولایت شروع شده و تا هفتم مرداد ادامه دارد، افزود: مانور سلامت در راستای اجرای نیات واقفان خیراندیش در حوزه دارو و درمان، ترویج فرهنگ وقف در حوزه سلامت و غربالگری زائران و مجاوران بقاع متبرکه از نظر سلامت جسمانی اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب این طرح آزمایش های عمومی شامل قندخون و فشار خون از زائران گرفته شده و همچنین در صورت امکان با هماهنگی و تعامل با شبکه بهداشت و درمان تست رایگان کرونا از رائران گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام کاروند یادآور شد: اوقاف و امور خیریه کردستان از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا پای کار مقابله با این ویروس بوده و در بقاع متبرکه استان اقدام به توزیع ماسک، دستکش، محلول ضدعفونی، بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای خانواده‌های آسیب‌دیده کرونا کرده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی در بقاع متبرکه استان،اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا محوطه بقاع متبرکه استان به صورت روزانه ضدعفونی شده است.

طرح مانور سلامت در دهه ولایت و از 29 تیر تا هفتم مرداد در بقاع متبرکه کردستان اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه