English

آیت الله اعرافی:

ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت لازم است

مدیر حوزه های علمیه گفت: ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت لازم است.

ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت لازم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار مسوولان دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ایفای نقش حوزه و حوزویان در ارتقاء فرهنگ بهداشت و سلامت لازم است، اظهار داشت: طراحی حوزه های علمیه در رشته های تحصیلی و برنامه های مهارتی مختلف می تواند به این امر مهم کمک کند.

وی از تلاش های خوب وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ماه های اخیر تشکر کرد و بیان کرد: توجه علمی در زمینه حرف هایی که در طب سنتی  زده میشود باید وجود داشته باشد و البته که هر حرفی قابل توجه نمی باشد، حرف هایی باید مورد بررسی قرار گیرند که دارای روش علمی هستند، نظر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در این زمینه ملاک ما هستند.

مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه طرح کلانی را آغاز کرده ایم که عنوان آن پروژه های تحقیقاتی مورد نیاز نظام است، مطرح کرد: اگر پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت باشد قابل پیگیری مطالعاتی خواهند بود و تاکنون نیز ۱۰۰ طرح کلان مطالعاتی در این مورد به تصویب رسیده و در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر عملکرد وزارت بهداشت خوب بوده به ویژه در مقابله با ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: به تدریج کشور ما به سمت فضایی آرام تر و با تنش های کمتر در حوزه سلامت بعد از دوسال و با فروکش کردن موج شیوع بیماری کرونا پیش می رود.

اعرافی با بیان اینکه انتظار سرآمدی از قم در همه ابعاد علمی و فرهنگی می رود،  عنوان کرد: امیدوارم گروهی که با انگیزه و تخصص در دانشگاه علوم پزشکی روی کار آمده اند با برنامه ای مدون، دقیق و با روحیه عملیاتی و تیمی پیش بروند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت مردم در عرصه های مختلف نیاز است، تصریح کرد: باید در مشارکت دادن در امور اجتماعی مختلف و اطلاع رسانی مردم توجه ویژه به عمل بیاید.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مزر علم و دانش در زمینه های مختلف اعم از بهداشت و سلامت یاید شکسته شده و تلاش جدی در ارتقای این علوم در دانشگاه علوم پزشکی قم صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه