English

سعید محمد خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبارات

دبیرشورای عالی مناطق آزاد کشور گفت: امسال از محل اعتبارات سایر مناطق آزاد کشور 500 میلیارد ریال برای انجام کارهای مطالعاتی و اولیه منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه و مریوان اختصاص یافت.

آغاز عملیات اجرایی مناطق آزاد بانه و مریوان با 500 میلیارد ریال اعتبارات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سعید محمد عصر یکشنبه در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند با بیان اینکه در لایجه بودجه سال آینده پنج و نیم میلیارد یورو تهاتر نفت به همه دستگاه های کشور اختصاص می یابد، اظهار داشت: برای تامین اعتبارات هفت منطقه آزاد کشور در لایجه بودجه سال آینده پیشنهاد دادیم از تهاتر نفت بهره بگیریم که منطقه آزاد بانه و مریوان نیز جزء این مناطق است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور ادامه داد: با توجه به حجم بالای مبادلات مرزی در بازارچه های مرزی باشماق و سیرانبند بانه یکی از فعالترین مرزهای گمرکات کشور است و یکی از ظرفیت های مهم سرمایه گذاری و تجارت در منطقه محسوب می شود.

محمد عنوان کرد: با ایجاد منطقه آزاد بانه و مریوان وضعیت ترانزیتی و درآمدزایی این بازارچه نیز افزایش می یابد و با افزایش ارائه خدمات به رانندگان ترانزیتی جذب ترانزیت در این منطقه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه کولبری در شان مردم کردستان نیست،گفت: با فعالیت واحدهای تولیدی در منطقه آزاد و منطقه ویژه اشتغالزایی افزایش می یابد که منجر به حذف پدیده کولبری و بهبود معیشت مرزنشینان می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور با اشاره با اینکه مهمترین موضوع مورد بحث در منطقه آزاد تولید و صادرات است، ادامه داد: 2 هزار هکتار در بانه و سه هزار و 500 هکتار در مریوان به عنوان منطقه آزاد تثبت و ابلاغ شده است که در آینده نزدیک زیرساخت های آن آماده می شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و هیات همراه عصر یکشنبه در سفر به شهرستان بانه از منطقه ویژه اقتصادی بانه و بازارچه سیرانبند بانه بازید کردند همچنین دفتر سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی بانه به مساحت 240 متر مربع با حضور وی در ساختمان ادارای بنیاد مسکن گشایش یافت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه