English

رضا سلیمی:

سدهای استان اردبیل به طور مستمر پایش می شود

مسئول رفتارسنجی و رفتارنگاری سدهای استان اردبیل گفت: سدهای استان توسط تیم های فنی و علمی به طور مستمر پایش و پایداری آنها مورد ارزیابی قرار می گیرد.

سدهای استان اردبیل به طور مستمر پایش می شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رضا سلیمی ، مسئول رفتارسنجی و رفتارنگاری سدهای استان اردبیل در بازدید از سدهای تازه کند و احمدبیگلو گفت: با توجه به اهمیت اقتصادی، اجتماعی سدها یکی از ارکان مهم در سدها پایش دقیق پایداری سدها می باشد که در سدهای مهم استان اردبیل ابزارها و دستگاههای سنجش دقیق پیشرفته برای ثبت تغییرات نصب گردیده است.

وی افزود: اولین و مهمترین هدف تامین اطلاعات لازم به منظور اطمینان از عملکرد سازه، کنترل و ایمنی سازه ای سد در حین ساخت، آبگیری و بهره برداری مخزن از ارزیابی نتایج ابزاردقیق بدست می آید و باتوجه به اینکه سدهای جوان استان در مرحله آبگیری اولیه قرار گرفته اند، رفتار نگاری در حین اولین آبگیری اهمیت بسیار زیادی دارد چرا که این اطلاعات می تواند نشان دهنده رفتارهای نامتعارف یا غیرمنتظره در طول ساخت و یا آبگیری سد باشد.

مسئول رفتارسنجی و رفتارنگاری سدهای استان اردبیل بیان کرد: شرکت آب منطقه ای اردبیل از معدود استانهایی است که به همت تصمیم گیری های بجای مدیران ستادی خود در امر رفتارسنجی و رفتارنگاری سدها، اقدام به آموزش کارشناسان متخصص در این امر کرده و در قرائت،پردازش و ارزیابی نهایی نتایج این ابزارهای سنجش خودکفا می باشد.

به گفته سلیمی در حال حاضر در ۱۰ سد بزرگ استان اردبیل از ابزار دقیق برای کنترل رفتار سدها استفاده شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه