English

سید کمال الدین میرجعفریان:

کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها، مانع اتلاف هزینه است

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل پیش بینی های فنی قبل از اجرای سدها را گامی برای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانست.

کارشناسی تخصصی قبل از اجرای سدها، مانع اتلاف هزینه است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید کمال الدین میرجعفریان ، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در جلسه شورای فنی استان با تاکید بر کارشناسی های تخصصی پیش از اجرای هر پروژه، انجام مطالعات و پیش بینی های فنی قبل از اجرای سدها را گامی برای کاهش هزینه و جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی دانست.

وی با انتقاد از برخی بی توجهی ها در سال های گذشته به مطالعات و پیش بینی های تخصصی در اجرای سدها گفت: باید پیش بینی های لازم برای امکان آبگیری سدها قبل از اجرا انجام می شد تا از مشکلات بعد آبگیری پیشگیری بعمل می آمد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل با اشاره به کاهش آب سفره های زیرزمینی در دشت اردبیل گفت: اجرای طرح های آبخیزداری در سال های گذشته می توانست از هدر رفت آب‌های زیرزمینی و خشک شدن چشمه ها جلوگیری نماید.

میرجعفریان هدایت مناسب روان آب ها و تسریع در اجرای سدها را گامی برای جلوگیری از فرو نشست دشت اردبیل دانست و ادامه داد: اگر در روند اجرا تسریع نشود، هیچ امکانی برای انجام اقدامات جبرانی و پیشگیری از عواقب فرونشست دشت اردبیل نخواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به پیشنهاد استفاده از تکنولوژی ساخت بتن در شرایط هوایی سرد اردبیل، ضمن استقبال از این تکنولوژی خواستار بررسی کیفیت تولیدات با این روش شد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: لازم است آزمایش های مرتبط از سوی آزمایشگاه مکانیک خاک انجام تا نتیجه ای که حاصل می شود دچار خدشه نشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه