English

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان:

رفع موانع بانکی واحدهای تولیدی در استان اصفهان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی در کمیته رفع موانع رونق تولید پیگیری می‌شود.

رفع موانع بانکی واحدهای تولیدی در استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، امیررضا نقش در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در کمیته رفع موانع رونق تولید پیگیری می‌شود، بیان داشت: طبق بررسی‌ها ۴۲ درصد مشکلات و موانع واحدهای تولیدی استان مسائل بانکی، ۱۳ درصد با تأمین اجتماعی، ۱۲ درصد با سازمان امور مالیاتی و ۲۶ درصد مسائل زیرساختی بوده است.

وی گفت: با تلاش‌های کمیته رفع موانع تولید پرونده‌های مسائل بانکی هم اکنون بروز شده است که در این راستا مسائل بانکی واحدهای تولیدی استان از ۴۲ درصد، امروز نزدیک به صفر رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان ادامه داد: بر اساس تحقیقات صورت پذیرفته مشکل اصلی در بازار اقتصادی ایران وجود واسطه گری های غیر مجاز و زائد در نظام تولید و توزیع کالا و خدمات است، همچنین ضرورت تحقق موثر سیاست شفاف‌سازی از ابتدای زنجیره تولید تا عرضه و مصرف عمومی از عمده راه ‌های کنترل موثر بر نظام قیمت گذاری در بازار مصرف است.

نقش گفت: استفاده از شیوه های نوین پخش کالاهای همگانی در سطح جامعه از جمله بهره مندی از سامانه «رهتاب» و توزیع عادلانه و وسیع کالاهای اساسی همراه با کنترل و رصد بازار و مبارزه قاطع با هرگونه کم فروشی و  گران ‌فروشی این اقلام توسط دستگاه های ذی صلاح است.

وی افزود: اهتمام مسئولان ذی‌ ربط در توزیع کالاهای گروه ۲ و ۳ شامل انواع میوه و صیفی جات بر اساس عرضه و تقاضای عمومی و اهمیت قیمت گذاری و بازرسی مستمر این کالاها از طریق اصناف مربوطه است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، تصریح نمود: سیاست بازار و حذف ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی و جلوگیری از افزایش قیمت های هیجانی بازار در راستای مقابله با هر گونه اخلال، بر ضرورت و اهمیت رصد مجدانه و مستمر بازار توسط تیم های بازرسی در تعامل با دستگاه های متولی نظارت مبتنی است.

امیررضا نقش گفت: به منظور مدیریت این موضوع بهره مندی از نظام توزیع عادلانه عمومی به صورت غیر نقدی به ویژه به اقشار محرم، کم‌درآمد و آسیب‌پذیر با استفاده از کارت الکترونیکی برای پرداخت یارانه، از راهکارهای مقابله با تاثیرات روانی حذف ارزهای چند نرخی است.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص تسهیلات برای ۸۲ طرح تولیدی در استان افزود: اگر این طرح‌های تولیدی بین سه تا ۹ ماه آینده به بهره برداری برسند برای حدود ۲۲۰۰ نفر در استان اصفهان اشتغال ایجاد می‌شود که بیشتر این واحدها در زمینه تولیدلامپ، موتور برقی، صنایع پایین دستی شیمیایی پروپیلن، لوله‌های آبیاری، نخ و پوشاک، ماشین سازی و صنایع غذایی و...است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان  با اشاره به بررسی هفتگی حدود ۴۰ تا ۵۰ پرونده در کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید گفت: با پیگیری های انجام شده 2 کارخانه از جمله کارخانه تن ماهی سیکارو تا یک ماه آینده و شرکت لبنیات خوش طعم پس از هشت سال تا بهار سال 1401 به چرخه تولید باز می‌گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه