English

به نام تولید و اشتغال، به کام بانک؛

مانع‌تراشی بانک اقتصاد نوین برای آلومینیوم المهدی

شرکت آلومینیوم المهدی از مشکلات و موانعی که بانک اقتصاد نوین بر سر راه تولید این بنگاه ایجاد کرده است به شدت انتقاد کرد و خواستار ورود مقامات کشوری به این مسئله شد.

مانع‌تراشی بانک اقتصاد نوین برای آلومینیوم المهدی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، در سالی به سر می‌بریم به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) به نام «تولید پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است. به همین دلیل انتظار می‌رود در این سال دستگاه‌های ذی‌ربط حرکت، جهت‌گیری و اقدامات‌شان در راستای حمایت از مجموعه‌ها و شرکت‌های صنعتی و تولیدی برای حل مشکلات و رفع موانع پیش روی صنایع باشد؛ اما متأسفانه بانک اقتصاد نوین برخلاف فرمایشات رهبر معظم انقلاب و شعار سال رویه‌ای دیگری در پیش ‌گرفته است و به جای حمایت و پشتیبانی از کارگران، تولید ملی و صنایع بزرگ کشور با اقداماتش موانع متعددی ایجاد کرده است که منجر به اختلال در روند تولید می‌شود.

داستان آلومینیوم المهدی داستان غم‌انگیزی است چرا که در زمانی که این شرکت مالکیت دولتی داشته است از بانک اقتصاد نوین مبلغ 20 میلیارد تومان تسهیلات وام دریافت و سپس این شرکت مبلغ 102 میلیارد تومان بابت وام دریافت شده به بانک اقتصاد نوین پرداخت کرده است و بنا به درخواست اداره اجرایی ثبت بندرعباس در شهریورماه نیز مبلغ 25 میلیارد تومان دیگر به عنوان اضافه پرداخت واریز شده؛ یعنی این شرکت تاکنون مجموعاً بیش از 127 میلیارد تومان از این بابت به بانک پرداخت کرده است.

اما علی‌رغم این پرداخت، بانک اقتصاد نوین نه‌تنها در راستای رفع موانع تولید گامی برنداشته بلکه در اقدامی غیرمنصفانه به بانک مرکزی اعلام کرده که شرکت آلومینیوم المهدی مبلغ 117 میلیارد تومان دیگر بدهی دارد که این مطلب کاملاً خلاف واقع و کذب است. بانک اقتصاد نوین حتی با احتساب پرداخت 102 میلیارد تومانی این حق را نداشته که میزان بدهی شرکت آلومینیوم المهدی را 115 میلیارد تومان بیشتر اعلام کند و این اقدام سوءاستفاده از اختیارات و موقعیت آن بانک است.

علاوه بر مبلغ پرداخت شده بانک اقتصاد نوین برای وصول مطالبات خود تعداد 10هزار قالب شمش 500 کیلویی آلومینیوم را که ارزش روز آن بیش از 350 میلیارد تومان است، نیز توقیف کرده که با یک محاسبه ساده ملاحظه می‌شود که میزان وجه پرداختی شرکت آلومینیوم المهدی بیشتر از بدهی اعلام شده از سوی بانک اقتصاد نوین است و هم علاوه بر این حدود سه برابر آن نیز شمش آلومینیوم توقیف شده است.

همچنین بانک اقتصاد نوین با درج بدهکار بودن شرکت آلومینیوم المهدی در سامانه بانک مرکزی مانع از صدور دسته‌چک برای امور جاری شرکت شده و شرکت را از این نظر با مشکلات عدیده‌ای جهت اداره امور جاری خود و پرداخت حقوق کارگران کرده است. بانک اقتصاد نوین ایجاد این موانع را کافی ندانسته و در اقدامی دیگر جهت سنگ‌اندازی و ایجاد موانع بیشتر اقدام به ممنوع‌الخروجی اعضای هیئت‌مدیره این شرکت کرده است.

از طرف دیگر بر اساس شکایت به‌عمل‌آمده در شعبه 109 دادگاه حقوقی تهران رأی به بی حقی بانک اقتصاد نوین بیشتر از مبلغ پرداختی المهدی یعنی 102 میلیارد تومان اولیه صادر کرده است اما بانک اقتصاد نوین دست از ایجاد مانع و اختلال در روند تولید و تعاملات تجاری و بین‌المللی شرکت برنداشته و این شرکت را دچار مشکلات فراوان کرده است.

از دولت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور محترم و خصوصاً جناب آقای دکتر خاندوزی وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی خواهشمندیم با تعیین بازرس ویژه به تخلفات بانک اقتصاد نوین در این زمینه رسیدگی فوری به عمل آورند و شرکت آلومینیوم المهدی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی کشور با وجود اشتغال بیش از دو هزار و 500 نفر به‌طور مستقیم از این مشکلات و موانع تولید به وجود آمده نجات دهند.

المهدی از بانک نمی‌خواهد که دستش را بگیرد بلکه می‌خواهد پایش را رها کند تا بتواند در مسیر تولید کشور حرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه