English

یعقوبعلی نظری:

بهره‌برداری از ۱۲۰۹ پروژه، همزمان با دهه فجر در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: مجموع کل پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال توسط دستگاه‌های اجرایی استان ۱۳۲ پروژه است.

بهره‌برداری از ۱۲۰۹ پروژه، همزمان با دهه فجر در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت فرا رسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سخنانی اعلام کرد: همزمان با دهه فجر بهره‌برداری از ۱۲۰۹ پروژه با اعتبار ۶۴۰۰ میلیارد تومان از ۳۸ دستگاه اجرایی و ۳۲ شهرداری در سطح استان آغاز می‌شود.

نظری در ادامه این سخنان افزود: از این تعداد ۲۶۵ پروژه از محل اعتبارات ملی با هزینه ۴۲۶ میلیارد تومان، ۲۲۳ پروژه از محل اعتبارات استانی با هزینه ۳۷۱ میلیارد تومان و باقی آن به تعداد ۷۲۱ پروژه با اعتبار ۵۶۰۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر منابع(منابع داخلی، تسهیلات و مشارکتی) اجرا شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به سهم بخشهای مختلف استان در این پروژه ها تصریح کرد: به لحاظ اعتباری سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت توزیع نیروی برق استان به ترتیب با ۲۷۲۶، ۸۹۰ و ۴۱۴ میلیارد تومان دارای بیشترین اعتبار پروژه افتتاحی در هه فجر هستند.

وی همچنین متذکر شد: به لحاظ تعداد پروژه قابل بهره‌برداری نیز بیشترین تعداد پروژه افتتاحی مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان به تعداد ۱۷۴ پروژه با اعتبار ۳۶۶ میلیارد تومان، شرکت توزیع نیروی برق استان به تعداد ۱۵۸ پروژه با اعتبار ۴۱۴ میلیارد تومان و کمیته امداد امام خمینی(ره) با ۸۰ پروژه با اعتبار ۲۸ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: به لحاظ تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری در دهه فجر، شهرستان مشهد با ۱۲۵ پروژه، شهرستان‌های نیشابور و فریمان به ترتیب با ۷۹ و ۷۱ پروژه قابل بهره‌برداری دارای بیشترین پروژه بین شهرستان‌های دیگر استان است.

نظری در ادامه تاکید کرد: به لحاظ اعتباری شهرستان مشهد با ۱۵۱۹ میلیارد تومان اعتبار، خواف با  ۱۲۹۰ میلیارد تومان اعتبار و تربت حیدریه با ۵۰۲ میلیارد تومان اعتبار از بیشترین اعتبار هزینه شده در این پروژه‌ها برخوردار است.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی پروژه‌های صنعتی و معدنی با تعداد ۲۵ پروژه و اعتبار ۲۷۲۶ میلیارد تومان، رشد ۲ برابری در پروژه‌های بخش انرژی با تعداد ۲۰۴ پروژه با اعتبار ۴۸۷ میلیارد تومان، رشد ۲۵ درصدی در پروژه‌های بخش‌های کشاورزی و منابع طبیعی با تعداد ۱۸۷ پروژه با اعتبار ۳۷۴ میلیارد تومان، رشد ۲،۵ برابری در پروژه‌های بهداشتی و درمانی با تعداد ۳۳ پروژه با اعتبار ۲۸۱ میلیارد تومان در مقایسه با دهه فجر سال ۱۳۹۹ بوده‌ایم.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: دهه فجر امسال یک طرح در حوزه ارتباطات و مخابرات و ۵۹۲ پروژه مشتمل بر پروژه‌های راه‌اندازی و احداث سایت نسل‌های دوم، سوم و چهارم اینترنت، توسعه پورت تلفن ثابت با اعتبار ۳۱۹ میلیارد تومان در خراسان رضوی بهره‌برداری می‌شود.

نظری همچنین گفت: اجرای ۲۷ پروژه با اعتبار ۲۴۸ میلیارد تومان در حوزه آبرسانی و اصلاح و توسعه شبکه‌های آب شرب شهری، اجرای ۲۳ پروژه با اعتبار ۱۵۱ میلیارد تومان در زمینه احداث خط انتقال و گازرسانی برای شهرها و روستاها و ۲۴۵ واحد صنعتی را از پروژه‌هایی برشمرد که در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اذعان کرد: پروژه‌های توسعه شهری که دهه فجر امسال توسط شهرداری‌های خراسان رضوی به بهره‌برداری خواهد رسید، شامل ۱۲۶ پروژه با اعتبار ۱۲۸ میلیارد تومان می‌شود و در کنار آن پروژه‌های آموزشی شامل ۶۹ پروژه مشتمل بر تکمیل و توسعه فضاهای آموزشی، تخریب و بازسازی و احداث نمازخانه مدارس با اعتبار ۸۹ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: پروژه‌های مسکن قابل افتتاح در خراسان رضوی نیز همزمان با دهه فجر ۵۶۶ واحد مسکن مهر در شهر گلبهار و ۵۲ واحد مسکن مهر در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت در مجموع با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان در استان افتتاح می‌شود.

استاندار خراسان رضوی

نظری بیان کرد: ۲۱۲ پروژه قابل افتتاح در دهه فجر امسال با اعتبار ۶۴ میلیارد تومان را مربوط به توسعه و عمران روستایی مرتبط با دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ۲۰ پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد تومان را مربوط به حوزه حمل و نقل جاده‌ای و ۹۲ پروژه با اعتبار ۳۶ میلیارد تومان را مربوط به طرح‌های محرومیت‌زدایی در خصوص احداث و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، طرح‌های اشتغال‌زایی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی خراسان رضوی است.

وی عنوان کرد: ۶ پروژه با اعتبار ۱۴ میلیارد تومان مربوط به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی شامل اجرای عملیات آسفالت و جدول‌گذاری معابر و شبکه‌های انتقال آب و روشنایی است که آن نیز در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص حجم اعتبار پروژه‌های افتتاحی در خراسان رضوی از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۹۸۸ پروژه با اعتبار ۹۷۷۱ میلیارد تومان به منظور عمران و آبادانی استان به بهره‌برداری رسیده یا خواهد رسید.

وی در مورد کلیه این طرح ها اعلام کرد: مجموع کل پروژه‌های قابل کلنگ‌زنی در دهه فجر امسال توسط دستگاه‌های اجرایی استان ۱۳۲ پروژه است که به لحاظ تعدادی شهرداری‌ها و دهیاری‌های سطح استان با ۶۲ پروژه دارای بیشترین تعداد و آغاز عملیات اجرایی در دهه فجر امسال است.

نظری در خاتمه خاطرنشان کرد: و بعد از آن پروژه‌های گازرسانی به ۳۵۵ واحد صنعتی استان مربوط به شرکت گاز، تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب شهر خواف مربوط به شرکت آب و فاضلاب استان شاخص‌ترین پروژه‌های کلنگ‌زنی بین سایر پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی استان به شمار می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه