English

مقتدایی:

تالاب گاوخونی هم مانند چشم باید مورد حفاظت و حراست قرار گیرد

نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تالاب گاوخونی هم مانند چشم باید مورد حفاظت و حراست قرار بگیرد، اما به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها نه‌تنها از چشم منطقه حفاظت نکردیم، بلکه ضربه‌های کاری به آن وارد کردیم.

تالاب گاوخونی هم مانند چشم باید مورد حفاظت و حراست قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس مقتدایی در همایش مجازی «یک‌قدم برای تالاب» به مناسبت گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها، اظهار کرد:  این روزها و ایام یادآور حماسه بی‌نظیری است که مرزها را درنوردید و امروز دنیا دوستدار انقلاب اسلامی است. یکی از دستاوردهای انقلاب، قانون اساسی کشور است و اصل پنجاهم قانون اساسی کشور ما، رویکرد مترقی برای حفاظت از محیط‌زیست انسانی و سایر ابعاد محیط زیستی دارد.

وی افزود: وقتی از تالاب‌ها صحبت می‌کنیم، از یک پهنه می‌گوییم که در پیرامون آن گیاهان و آبزیان و نباتات در مجاورت هم کمک می‌کنند تا انسان‌ها رشد و بالندگی داشته باشند. ‌

مقتدایی گفت: زمانی فکر می‌کردم تالاب گاوخونی که اطرافش کویر و شوری وجود دارد، مثال چشم است؛ چشم هم اگر دقیق نگاه کنید در یک پهنه شور قرارگرفته و عضو مهمی است. تالاب گاوخونی هم مانند چشم باید مورد حفاظت و حراست قرار بگیرد، اما به دلیل برخی بی‌تدبیری‌ها، نه‌تنها از چشم منطقه حفاظت نکردیم، بلکه ضربه‌های کاری به آن وارد کردیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دست‌درازی‌های ما، قهر طبیعت و سیلی طبیعت را به همراه خواهد داشت، گفت: طبیعت اگر ضربه خورد، در طول تاریخ مسیر را برمی‌گردد و همان ضربه را به ما برمی‌گرداند.

مقتدایی، با بیان اینکه شرق اصفهان یک سرمایه عظیم است که برای متولیان هم ناشناخته مانده، گفت: در مجلس نهم تقلای زیادی کردیم تا برای نجات تالاب، اقداماتی انجام شود، اما به نتیجه مطلوب نرسیدیم. در مجلس یازدهم هم پیگیری‌ها را تا آخرین روز ادامه دادیم و مصوبه لازم را گرفتیم، فرمانداران به‌عنوان سرپرست تعیین شدند و حالا در استان اصفهان اگرچه با کندی ولی روبه‌جلو درحرکت هستیم. امیدواریم بتوانیم مراقبت‌ها را در بخش محلی بیشتر کنیم، البته سطح محلی برای نجات گاوخونی کافی نیست و لازم است در سطح ملی نیز نسبت به موضوع حساسیت ایجاد شود.

وی با بیان اینکه یک خواسته دارم و آن اینکه اولویت حقا به زیست‌محیطی در مسیر زاینده‌رود موردتوجه قرار بگیرد، افزود: باید بدانیم نیاز فوری تالاب گاوخونی آب است، قانون و تابلوهای مصارف و منابع مشخص و باید بدانیم اگر این‌یک قلم (احیای تالاب گاوخونی) را حل کنیم، طبیعت خودش استاد بازتولید و جبران نواقص خودش است.

نماینده مردم اصفهان در پایان گفت: رئیس جدید سازمان محیط زیست کشور، امیدها را زنده کرده و مجلس هم آماده دستگیری از این سازمان است تا سریع و انقلابی به بالاترین حد از ایجاد سامان در محیط زیست کشور برسیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه